Treść zadania

qazqaz

Ktoś dobry z prawdopodobieństwa ? :)

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    Zadanie 36:
    Może nie bawmy się w ściśle formalny opis, pewnie jest niepotrzebny.

    Mamy dwa zdarzenia, które muszą jednocześnie zajść, czyli będziemy liczyć p(B n A).

    A - rzucamy kostką.
    B - losujemy z odpowiedniego piórnika długopis niebieski.

    Zdarzenie "A" rozpada się na dwa dopełniające zdarzenia:

    A1 - wypadnie ilość oczek podzielna przez 3
    A2 - zdarzenie przeciwne.

    Możliwe wyniki rzutu kostką to {1,2,3,4,5,6} ; w tym tylko 3 i 6 są podzielne przez 3.
    Wobec tego na 6 możliwych wyników w zdarzeniu A są dwa sprzyjające A1, więc:

    p(A1) = 2 / 6 = 1 / 3

    Ponieważ zdarzenie A2 jest dopełniające do A1 to:

    p(A2) = 1 - p(A1) = 1 - (1/3) = 2 / 3.

    ------------

    Stosujemy teraz wzór na prawdopodobieństwo warunkowe:

    p(B n A) = p(B | A1) * p(A1) + p(B | A2) * p(A2) ; gdzie:

    p(B | A1) - prawd. że wylosujemy niebieski POD WARUNKIEM, że zaszło A1
    p(B | A2) - prawd. że wylosujemy niebieski POD WARUNKIEM, że zaszło A2

    Jeśli zaszło A1 (pierwszy piórnik) to mamy w nim 6 niebieskich kostek na 10, czyli:
    p(B | A1) = 6 / 10 = 3 / 5

    Jeśli zaszło A2 (drugi piórnik) to mamy w nim 5 niebieskich kostek na 10, czyli:
    p(B | A2) = 5 / 10 = 1 / 2

    Podstawiamy to wszystko do wzoru na p(B n A)

    p(B n A) = (3 / 5) * (1 / 3) + (1 / 2) * (2 / 3) = 8 / 15 <--- to jest odpowiedź.
    =====================================

    Zadanie 37.
    Wypiszmy po prostu zbiór zdarzeń elementarnych omega (jest ich 8)
    czyli zbiór wszystkich możliwych wyników w trzech rzutach monetą
    (kolejność JEST istotna), "R" - reszka, "O" - orzeł.

    omega = { OOO, OOR, ORO, ROO, ORR, ROR, RRO, RRR }

    Zdarzenia sprzyjające do A to: A = { OOR, ORO, ROO }
    Zdarzenia sprzyjające do B to: B = { OOO, OOR, ORO, ROO, ORR, ROR, RRO}
    ("co najwyżej 2 reszki to 2, 1, lub 0 reszek, odrzucamy tylko "RRR")

    Liczymy tera różnice zbiorów:

    A / B - czyli to, co jest w "A", ale nie ma go w "B"
    Jak się przyjrzysz, to wszystkie zdarzenia A istnieją w B więc:
    A / B = zbiór pusty czyli p(A / B) = 0

    B / A - czyli to, co jest w "B", ale nie ma go w "A"
    Zobacz, że są to zdarzenia:
    B / A = { OOO, ORR, ROR, RRO}
    Mamy 4 takie zdarzenia na 8 możliwych więc p(B / A) = 4 / 8 = 1 / 2
    =====================================

    Zadanie 38.
    Identyczny schemat jak w zadaniu 36. Podobne oznaczenia:
    A - rzucamy kostką
    B - losujemy białe nici.
    Zdarzenia A rozpada się na
    A1 - wylosujemy 2 lub 4 oczka, więc p(A1) = 2 / 6 = 1 / 3
    A2 - przeciwieństwo, p(A2) = 2 / 3.

    I tak samo dalej:
    B | A1 - losujemy białą z pierwszej skrzynki więc p(B | A1) = 2 / 10 = 1 / 5
    B | A2 - losujemy białą z pierwszej skrzynki więc p(B | A2) = 6 / 10 = 3 / 5

    Czyli:
    p(B n A) = p(B | A1) * p(A1) + p(B | A2) * p(A2)
    p(A n A) = (1 / 5) * (1 / 3) + (3 / 5) * (2 / 3) = 7 / 15 <--- to jest odpowiedź.
    =====================================

    Proszę zamieść pozostałe 2 zadania oddzielnie, bo ten tekst staje się za długi.
    Albo spróbuj sam
    - zadanie 39 jest podobne do 37, ale zauważ, że zdarzenia sprzyjające A o wyrzucenie
    par typu: { (1,1), (1,2), (1,3)..... (3,1), (3,2), .... (5,6) } - jest ich 3*6 = 18
    a zdarzenie B to pary :
    B = { (1,1), (1,2), (1,3), (1,4), (2,1), (3,1), (4,1), (2,2), (2,3), (3,2) }
    Z tego wybierz te pary z A, które nie należą do B. Sporo tego !

    zadanie 40 podobne do 36 i 38. Zauważ, że brak danych:
    "CZEGO jest 8 w koszu "B" ? Popraw to proszę, zamieszczając ponownie zadania.
    =====================================

    W razie pytań pisz proszę na priv.

    • tera = teraz, sorry.
      W zad. 38:
      B | A2 - losujemy białą z DRUGIEJ skrzynki, przekopiowałem, ale nie poprawiłem poprzedniego zdania. Przepraszam !

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 80% Jak napisać dobry list.

np. Kraków, 15.07.2006 r. Nagłówek, np. Szanowna Pani, Kochana Babciu (Na początku listu należy podziękować adresatowi lub przesłać mu pozdowienia, zaczynamy od akapitu.) Dziękuję Ci za Twój ostatni list. Bardzo ucieszyła...

Przydatność 50% Piosenka "Dobry DJ"

Tunele świateł donikąd nas kierują Gubią się w tłumie po sali sie snują Mocny bit zarzuca Dj zza konsoli Czasu nie żałuje, zasnąć nam nie pozwoli Wyostrzone zmysły odbierają fale Nie brakuje nam sił, sił nie brakuje wcale W tym rytmie możemy falować aż do rana W powietrzu sie unosi melodia dobrze znana Hej, hej Dj łapiesz z nami faze Hej, hej Dj za chwile głośno wszyscy...

Przydatność 70% Mój dobry uczynek

Pewnego ciepłego letniego dnia wybrałem się na spacer do parku. Ptaki radośnie skakały z jednego drzewa na drugie, a pracowite pszczoły zbierały nektar z białych kwiatów bzu. Wiał lekki wiaterek, a woda delikatnie falowała w jeziorze. Świecące wysoko nad ziemią słońce ogrzewało rumiane twarze dzieci bawiących się na placu zabaw. Był to idealny poranek na przechadzkę....

Przydatność 100% Mundurki - dobry pomysł ?

Ostatnio w Polsce powstał pomysł, aby ponownie wprowadzić do szkół mundurki. Na lekcji języka polskiego dyskutowaliśmy na temat, czy ubiór ten jest dobrym pomysłem? Większości uczniów nie podobało się to rozwiązanie, jednak zdania były podzielone. Osobiście uważam, że nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to zagadnienie . Poniższymi argumentami postaram się...

Przydatność 75% Wiek XX – dobry, czy zły?

Przez wiele wieków cała populacja Świata dążyła do tego, aby ulepszyć sobie życie, szybko i w łatwy sposób się wzbogacić, a także zapewnić potomstwu dostatnie życie. Te starania często pociągały za sobą ogromne konsekwencje tragiczne w skutkach dla wszystkich. Chciałbym stwierdzić, że wiek XX był dobry dla naszej cywilizacji. Powyższą tezę chciałbym poprzeć...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji