Treść zadania
Autor: WKarolina97 Dodano: 14.4.2015 (20:02)
1. Dokonaj analizy słowotwórczej neologizmów zaczerpniętych z wierszy Leśmiana
- bezpożytek
- bezwina
- przeciwdreszcz
Jakie dostrzegasz podobieństwo w ich budowie?
2. Określ rodzaje podanych archaizmów i wyjaśnij ich znaczenie:
- manna z nieba
- puszka Pandory
- umywać ręce
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Na podstawie analizy fragmentu Dżumy Alberta Camusa i Tanga Sławomira Mrożka Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lilix 13.4.2010 (23:37) |
Dokonaj parafrazy tekstu "Do gór i lasów" Jana Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: malenka007 15.4.2010 (15:52) |
bohater tragiczny. dokonaj prezentacji odwolujac sie do wybranego utwory Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: smerfetka600 26.4.2010 (21:54) |
Dokonaj analizy i interpretacji wiersza Juliana Tuwima "Sokrates tańczący" Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: dawido666 16.9.2010 (06:13) |
Napisz interpretację z elementami analizy wiersza Anny Kamieńskiej pt. Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: sonny_xoxo 24.9.2010 (14:22) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Dokonaj analizy i interpretacji porównawczej dwóch wierszy: Zbigniewa Herberta "Dedal i Ikar" oraz Stanisława Grochowiaka "Ikar".
Mitologia grecka często fascynowała twórców literackich. Być może dlatego, że zawarte w mitach treści nierzadko są uniwersalne, a więc po odpowiednim zinterpretowaniu odnosić się mogą także do dzisiejszego świata. Wiersze „Dedal i Ikar” Zbigniewa Herberta i „Ikar” Stanisława Grochowiaka także odnoszą się do mitu. Historia o Dedalu i Ikarze, ogólnie znana,...
Przydatność 75% „Oda do młodości” Adama Mickiewicza i „Do młodych” Adama Asnyka - dokonaj analizy i interpretacji porównawczej tych dwóch wierszy.
„Odę do młodości” Adama Mickiewicza jak i wiersz Adama Asnyka „Do młodych” można uznać za manifesty literackie, gdyż utwory te wyrażają założenia programowe nadchodzącej epoki, zwiastują nadejście czegoś nowego, innego, a pokolenie wprowadzające tą inność wierzy, że wnosi coś lepszego. Choć pozytywizm wyrósł z przewartościowania podstawowych założeń...
Przydatność 65% Motyw Matki Boskiej Boleściwej w poezji. Dokonaj analizy i interpretacji porównawczej wierszy: „Posłuchajcie bracia miła” i „Stabat Mater” Józefa Wittlina.
Motyw Matki Boskiej Boleściwej przejawiał się we wszystkich literackich okresach. Od średniowiecza do współczesności. Temat ten związany był z matką Jezusa Chrystusa okrzykniętą w czasach półwiecza za świętą. Wszyscy wierzący chrześcijanie znają bardzo dokładnie tę postać kobiety. Charakteryzowała się wielkim miłosierdziem i mądrością. Skupiała w...
Przydatność 65% „Motyw Matki Boskiej Boleściwej w poezji. Dokonaj analizy i interpretacji porównawczej wierszy: „Posłuchajcie bracia miła…” i „Stabat Mater” Józefa Wittlina.
Matka to najważniejsza osoba w naszym życiu. To właśnie jej zawdzięczamy to co najlepsze, to ona uczy nas wszystkiego co najważniejsze. Ona jest tą osobą, która kocha nas bez względu na to kim jesteśmy, co robimy. W literaturze od zarania dziejów motyw matki jest bardzo popularny. Pojawia się już w starożytnych mitach, przykładem może być tutaj mit o Demeter i Korze, w którym...
Przydatność 80% Dokonaj analizy proponowanej przez Kotarbińskiego etyki niezależnej
Filozofia, klasa 2 c Łukasz Światek Urodził się 31 marca 1886 roku w Warszawie. Uczęszczał do Filologicznego Gimnazjum Rządowego w Warszawie. Po usunięciu ze szkoły z powodu strajku uczniowskiego, wyjechał do Krakowa, gdzie uczestniczył w wykładach na Wy- dziale Filologicznym Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rok później zdał maturę w...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie