Treść zadania

duffy25

Zad.1 5 robotników wykonało pewną pracę w ciągu 12h. W jakim czasie 6 robotników wykonałoby tą pracę? Zad. 2 Oblicz przekątną i pole trójkąta równobocznego o boku 9 cm. Zad. 3 W skali 1:40 000 odległość między miastami wynosi 6 km. Oblicz rzeczywistą odległość między tymi miastami.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    zad.1.
    5 robotników =100%
    to 6 robotników =120%
    czyli 1 robotnik więcej powoduje skrócenie czasu o 20%
    20% z 12 godzin to 2 godziny i 24 min
    6 robotników będzie pracowało 2 godziny i 24 min krócej ,czyli 9 godzin i 36 min.
    zad.2.
    wysokość trójkąta równobocznego o boku a=9 cm wynosi:
    h=a*pierwiastek z(3)/2=9pierwiastek z(3)/2 (cm)
    pole trójkąta:
    P=a^2*pierwiastek z(3)/4=81pierwiastek z(3)/4 (cm^2)
    zad.3.
    skala 1:40 000
    informuje nas że 1cm na mapie to 40000cm(0,4km) w rzeczywistości
    mając 6km na mapie to w rzeczywistości mamy :
    6*0,00001*0,4=240000km

    • ja nie wyliczałem przekątnej trójkąta bo wiem że jej nie ma !!!
      obliczyłem tylko wysokość bo myślałem że jakieś przejęzyczenie nastąpiło:):):)

    • ha ha ha od kiedy to trójkąt ma przekątną? "nowa matematyka" zerknij po "głębszym zastanowieniu" do definicji przekątnej

    • co do zad.1.PO głębszym zastanowieniu:)
      5 robotników wykonuje 100% normy przez 12 godzin , to jeden robotnik przez 12 godzin wykonuje 20%.
      a przez 1 godzinę(60 min) jeden robotnik wykonuje 20/12 %normy.
      czyli jak dochodzi jeden dodatkowy pracownik ,to sześciu robotników na godzinę wytworzy (20/12)*6=10% normy.
      to żeby wytworzyć 100% normy potrzeba 10 godzin, czyli 2 godziny mniej

  • antekL1

    Zadanie 1.
    Cześć, wojcieszkom, przepraszam, że Ci się wcinam w rozwiązanie,
    ale używasz proporcji, potem się tłumaczysz, a ja bym zrobił tak:

    5 robotników razy 12 godzin = 60 "robotniko-godzin" (wiem, że śmiesznie brzmi)
    Czyli cała praca wymaga 60 "robotniko-godzin" ,
    więc 6 robotników zrobi ją w 60 / 6 = 10 godzin. Koniec.

    Pozostałe zadania są raczej zabawne, standardowe,
    nie patrzyłem na Twoje rozwiązania, pewnie poprawne, wierzę Ci.

    Ale chodzi mi o to zadanie (1) - Mamy inne podejścia do zadania.
    Ty układasz proporcję. Ja liczę "przepływ" - tak, jest takie pojęcie, zobacz w sieci

    OK, "duffy", patrz na to "5 robotników..." bo cała reszta to tylko z "wojcieszkom"
    - a może - duffy - chcesz się zainteresować matmą ?

    Na tym forum są (może idioci ale fanatycy) w wieku od 10 do 70 lat
    i chętnie dyskutują problemy matematyczne. Dołącz! Nie gryzą :)

    • Werner, nie wyżywaj się :)
      NIE da się zrobić przekątnej w 3-kącie, wynika to z teorii grafów
      (której właśnie się uczę, życz mi powodzenia)
      i na dodatek NIE wynika to z topologii - jak sugerujesz -
      nie-Euklidesowe geometrie.

    • 2 zadanie bardzo 'zabawne' albo wyższa matematyka aby sprawdzić czujność rozwiązującego ;) - przekątna w trójkącie ;)), może kiedyś dojdą 'wielcy' ze trójkąt ma przekątna jak w innych geometriach ze proste równoległe mają punkt przecięcia

    • najprostsze i 'jasne' podejscie - tylko pomnożyć i podzielić ;)

  • userphoto

    1) Przy milczacym załozeniu ze wydajność(moc-P) każdego robotnika jest taka sama
    5Pt1=W i 6Pt2=W }:t2=5/6t1=10h
    2) trójkąt nie posiada przekątnej,P=18sin60
    3) podchwytne(niefortunnie sformułowane)Jaka jest długosc równika kuli ziemskiej?

Podobne materiały

Przydatność 60% Czasy

Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...

Przydatność 50% Czasy

PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...

Przydatność 65% Czasy

Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...

Przydatność 85% Czasy

Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...

Przydatność 80% Czasy

Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji