Treść zadania

~SadistCraven

Interpretacja wiersza Chwila Wisławy Szymborskiej

"Chwila"

Idę stokiem pagórka zazielenionego.
Trawa, kwiatuszki w trawie
jak na obrazku dzieci.
Niebo zamglone, już błękitniejące.
Widok na inne wzgórza rozlega się w ciszy.

Jakby tutaj nie było żadnych kambrów, sylurów,
skał warczących na siebie,
wypiętrzonych otchłani,
żadnych nocy w płomieniach
i dni w kłębach ciemności.

Jakby nie przesuwały się tędy niziny
w gorączkowych malignach,
lodowatych dreszczach.

Jakby tylko gdzie indziej burzyły się morza
i rozrywały brzegi horyzontów.

Jest dziewiąta trzydzieści czasu lokalnego.
Wszystko na swoim miejscu i w układnej zgodzie.
W dolince potok mały jako potok mały.
Ścieżka w postaci ścieżki od zawsze do zawsze.
Las pod pozorem lasu na wieki wieków i amen,
a w górze ptaki w locie w roli ptaków w locie.

Jak okiem sięgnąć, panuje tu chwila.
Jedna z tych ziemskich chwil
proszonych, by trwały.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne zadania

justysia2182 Interpretacja zdania. Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: justysia2182 29.3.2010 (20:01)
klaudus1920 Ćwiczenia do wiersza Kamila Baczyńskiego Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: klaudus1920 31.3.2010 (00:00)
KaJa_1744 Wciąż o Ikarach głoszą - interpretacja Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: KaJa_1744 31.3.2010 (17:28)
buuuu4444 Interpretacja Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: buuuu4444 6.4.2010 (14:39)
Olcia71193 Analiza wiersza Przedmiot: Język polski / Liceum 1 rozwiązanie autor: Olcia71193 7.4.2010 (19:50)

Podobne materiały

Przydatność 70% Interpretacja wiersza pt: "Pompea".

Cała akcja wydarzyła się w 79r. z Pompei. Nie możemy określi czy podmiotem lirycznym jest kobieta czy mężczyzna. Podmiot liryczny wypowiada się w 1os.l.mn mówią nam o tym fragmenty wiersza np. "żeśmy mogli kochac lub "Kto nas odgrzebie z jakiej lawy". Obraz tragedii Pompei jest tylko pretekstem do rozważań nad śmiercią wielu niewinnych ludzi. Którzy jak co dzień...

Przydatność 50% Interpretacja wiersza „Kubek” Marii Konopnickiej

Wiersz „Kubek” jest liryka bezpośrednią, czyli Maria Konopnicka i podmiot liryczny to jedna i ta sama osoba. Można nazwać go jej autobiografią, gdyż opowiada ona w nim o swoim życiu, które wcale nie było usłane różami. Konopnicka pisze, że bardzo kochała swego męża i dzieci. Żyli dostatnio i szczęśliwie, „pili z jednego kubka”, jednak nie do końca. Niestety...

Przydatność 55% Interpretacja wiersza Tadeusza Różewicza "Ocalony"

Analiza wiersza Tadeusza Różewicza pt. „Ocalony”."Mam dwadzieścia cztery lata ocalałem prowadzony na rzeź". Wiersz Ocalony Tadeusza Różewicza jest analizą stanu umys–łu ludzkiego, umysłu doświadczonego, dotkniętego zdarzeniami II wojny światowej. Wydaje się, że żadna z dotychczasowych wojen nie wyrządziła takich szkód w ludzkiej psychice, moralności, kultu–rze....

Przydatność 75% Interpretacja wiersza „Rozłączenie” Juliusza Słowackiego

Wiersz „Rozłączenie” Słowackiego ma charakter intymnego wyznania i przybiera formę listu, który podmiot liryczny pisze do ukochanej kobiety. Rolę listonosza spełnia „biały gołąb smutku”, ciągle przenosząc wieści. Słowa, które wypowiada „ja” liryczne świadczą o tym, że zna on bardzo dobrze adresata swoich rozmyślań: „Wiem, kiedy płaczesz w cichej komnacie...

Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Posłuchajcie bracia miła".

"Posłuchajcie bracia mila..." to wiersz pochodzący z 2 połowy XV w., napisany w języku polskim. Utwór ten, zaliczany obok „Bogurodzicy" do arcydzieł liryki polskiego średniowiecza, zwany jest również „Żalami Matki Boskiej pod krzyżem" lub „Lamentem świętokrzyskim"- od benedyktyńskiego klasztoru Św. Krzyża na Łysej Górze, gdzie był przechowywany. Zapisał go w latach...

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji