Treść zadania
Autor: ~kamil Dodano: 13.1.2015 (17:32)
Czy aby móc czynić dobro, trzeba pojąć ideę dobra
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Do jakich ksiązek można sie odwołać w wypracowaniu w którym trzeba Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: julia16 2.10.2010 (14:40) |
Do jakich ksiazek mozna sie odwolac w wypracowaniu w ktorym trzeba przedstawic Przedmiot: Język polski / Liceum | 3 rozwiązania | autor: julia16 4.10.2010 (19:07) |
CZY TRZEBA BYĆ WINNYM BY PONIEŚĆ KSRĘ?CIERPIENIA JAKO SPRAWDZIAN Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: puchcia77 22.11.2010 (12:58) |
w załączniku jest obraz pt "Krajobraz w lesie" trzeba go opisaćm Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Ewelina21062 29.12.2010 (19:10) |
do kazdej z postaci trzeba napisac: 1.czym jest dla niego/wedlug niego Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ~chomik 11.11.2012 (20:29) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Rozważ paradoksalną formułę Mefista: "Jam jest tej siły cząstką drobną, co zawsze złego pragnie i zawsze czyni dobro."
Według „Słownika jezyka polskiego”: „zło” jest tym, co niezgodne z zasadami moralności i zasadami życia społecznego, tym, co przynosi nieszczęście; jest przeciwieństwem dobra, ideału moralnego. Dobro zaś to to, co jest oceniane jako pomyślne, pożyteczne, wartościowe. Paulo Coehlo napisał, że dobro i zło mają to samo oblicze, wszystko zależy jedynie od momentu, w...
Przydatność 90% Czyny niedozwolone
Czyny niedozwolone Czyny niedozwolone (delikty) – działania lub zaniechania człowieka sprzeczne z prawem lub zasadami współżycia społecznego, wywołujące szkodę. Czynem niedozwolonym może być również inne zdarzenia nie mające z działaniami ludzkimi nic wspólnego, ilekroć wynika z nich szkoda i za tę szkodę prawo czyni kogoś odpowiedzialnym. Podmiot odpowiedzialny za...
Przydatność 75% „Więc kimże w końcu jesteś?-Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro”Wyjaśnij tę myśl w kontekście epilogu powieści Michała Bułhakowa „Mistrz i Małgorzata”
Od najwcześniejszych lat naszego życia, rodzice wpajali nam podstawowe wartości, określając wyraźną granicę między dobrem i złem. Te dwie, jakby się mogło wydawać, jakże odmienne postawy bardzo malowniczo przedstawiały bajki i baśnie. Głównym ich motywem była odwieczna walka dobra ze złem, gdzie dobro było przedstawione jako piękna, księżniczka, a okrutna czarownica...
Przydatność 80% „Więc kimże w końcu jesteś?-Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” Wyjaśnij tę myśl w kontekście epilogu powieści Michała Bułhakowa „Mistrz i Małgorzata”
Od najwcześniejszych lat naszego życia, rodzice wpajali nam podstawowe wartości, określając wyraźną granicę między dobrem i złem. Te dwie, jakby się mogło wydawać, jakże odmienne postawy bardzo malowniczo przedstawiały bajki i baśnie. Głównym ich motywem była odwieczna walka dobra ze złem, gdzie dobro było przedstawione jako piękna, księżniczka, a okrutna czarownica...
Przydatność 85% Czy zgadzasz się z paradoksalną formułą Mefistofelesa „Jam jest tej siły cząstką drobną, co zawsze złego chce i zawsze sprawia dobro”? W jaki sposób zło może się przyczyniać do tworzenia dobra? A może uważasz, że nie jest do tego zdo
Zło i Dobro, dwie antagonistyczne siły trzymające ten świat w całości. Wzajemnie się uzupełniają, a granica między nimi jest tak płynna, że aż czasem niezauważalna. A sprawcą ich jest człowiek. Homo Sapiens – „człowiek myślący”, a co za tym idzie, potrafiący odróżnić dobro od zła. „Największym wrogiem człowieka jest drugi człowiek” – tak mówiono już od...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie