Treść zadania

Jenni22222

Klasa V i klasa VI w ubiegłym roku szkolnym zebrały razem 630 kg makulatury. Ile makulatury zebrała każda klasa, jeżeli klasa VI zebrała 2,5 razy więcej niż klasa V?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    klasa V: x
    klasa VI: 2,5x

    x+2,5x=630
    3,5x==630/:3,5
    x=180

    Klasa V zebrała 180 kg, a klasa VI 450

Rozwiązania

  • magisterka

    x-klasa V
    2,5x-klasa VI
    x+2,5x=630
    3,5x=630
    x=180

    180-klasa V
    2,5*180=450-klasa VI

  • userphoto

    klasa V=x
    klasa VI=2.5x

    x+2.5x=630
    3.5x=630/:3.5
    x= 180-tyle zebrała klasa V
    180x2.5=450-tyle zebrała klasa VI

  • sylwusia16

    klasa V; x
    klasa VI; y


    x + y =630 ----------------------------> 180 + y=630
    y=2,5x y=630 - 180
    y=450
    x + y = 630
    -2,5x + y = 0 / * (-1)

    x + y = 630
    2,5x - y = 0

    3,5x=630
    x= 180

    Odp. klasa VI zebrała 450 makulatury a klasa V 180

  • userphoto

    klasa V: x
    klasa VI: 2,5x

    x+2,5x=630
    3,5x==630/:3,5
    x=180

    V Klasa zebrała 180 kg, a VI klasa 450

  • userphoto

    k V-x
    kl VI-2,5
    X+23,
    X+2.5X=630
    3.5X=630 / 3.5
    X=180
    630-180=450
    klasa V180kg a klasa VI 450kg

Podobne materiały

Przydatność 55% Klasa szkolna

Klasa szkolna jest grupą wtórną, utworzoną w sposób formalny dla celów głównie dydaktycznych. Jednakże, gdy przekształca się w grupę nieformalną, może mieć ogromny wpływ na jednostkę. Grupy nieformalne stanowią pewną odmianę grup pierwotnych. Jednostka należy do nich na zasadzie wspólnych zainteresowań, dobrowolnie członkowie kontaktują się za sobą często i...

Przydatność 50% Reakcje chemiczne - I klasa

Reakcje egzotermiczne: 2Mg + O2 = 2MgO CH4 + 2O2 ® CO2 + 2H2O Zn + 2HCl ® ZnCl2 + H2 Fe + 2HNO3 ® Fe(NO3)2 + H2 2NaOH + H2SO4 ® Na2SO4 + H2O KOH + HNO3 ® KNO3 + H2O Reakcje endotermiczne: 2HgO ® 2Hg + O2 Cu(OH)2 ® CuO + H2O N2 + O2 ® 2NO 2% produktu przy 2000C H2 + J2 ® 2HJ CaCO3 ® CaO +CO2 NH4 HCO3 ® NH3 + CO2 + H2O wodorowęglan...

Przydatność 55% SCIAGA 4 KLASA

POST.KONF.W.TEHERANIE 1.12.1943 OD 28 LISTOPADA CHURCHIL PRÓBOWAŁ PRZEFORSOWAC KONCEPCJE UDERZENIA NA BAŁKANY W KIERUNKU PÓŁNO. USTALONO ŻE DZIAŁANIA ZOSTANA ROZPOCZETE OD MAJA1944.DO PL MIAŁY BYĆ PRZYŁĄCZONE PRUSY WSCH.WIĘKSZY DOSTEP DO MORZA. W TEH.USTALONO NIEFORMALNY PODZIAL EUROPY NA STREFE WPŁYWÓW.STALINOWI POZOSTAWIONO WOLNĄ REKE W PL RUMUNI BULGARI NA WEGRZECH ORAZ W...

Przydatność 65% Ściąga klasa III liceum

Lekcja 1 1. Położenie Polski w Europie i jego konsekwencje: Polska lezy w półkuli północnej i wschodniej między 49st00' a 54st50' szerokości geograficznej północnej oraz między 14st07' a 24st08' dlugosci geograficznej wschodniej. Rozciągłość południkowa wynosi 5st50' (694km). Kąt padania promieni słonecznych w Warszawie (52st15' N) waha się od 14st18' w grudniu do 61st12' w...

Przydatność 50% Klasa ogólna, poczatki- sciąga

francuski, klasa ogólna, poczatki [ściąga] Elle habite a Paris? Habite-t-elle a paris? Est-ce qu’ elle habite a Paris? Non, elle n’habite pas a Paris?) ODMIANA /Je suis /tu es /il est /elle est /nous sommes /vous etes /ils sont /elles sont (mieszkać) 1E 2S 3O 1ONS 2 EG 3ENT faire (robić) Rodzajniki –un (M) –une(Ż) –des(MN) aimer(lubić) C’est tout? Słówka regarder...

0 odpowiada - 0 ogląda - 6 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji