Treść zadania

~niki00

Oblicz prędkość kątową, liczbę wykonywanych obrotów na minutę oraz czas jednego obrotu, jeśli prędkość obwodowa koła zamachowego o promieniu R=0,7 m wynosi 44m/s.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    Dane:
    v = 44 m/s - prędkość punktów na obwodzie koła
    R = 0,7 m - promień koła

    Prędkość kątowa omega = v / R = 44 / 0,7 = około 62,86 rad/s

    Czas T jednego obrotu:
    W tym czasie punkt pokona obwód koła czyli 2 pi R z prędkością v.

    T = 2 pi R / v = 2 pi * 0,7 / 44 = około 0,1 s[/b]

    [ można też liczyć T jako: T = 2 pi / omega ]

Podobne materiały

Przydatność 65% Minutes of meeting

STAFF MEETING Minutes of the meeting held on Friday, 28 October at 8.45 am in canteen. PRESENT: Lisa – Manager Marta – Secretary Joanna – Staff Clodagh – Staff Agnieszka – Staff Kate – Staff Tom – Staff Lucy – Staff Julie – Staff Apologies: Sabina, Debbie, Mark MINUTES OF PREVIOUS MEETING: The minutes of the meeting on Friday, 21 October were read,...

Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny

(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...

Przydatność 60% Zbadaj doświadczalnie czas trwania 20-stu wahnięć zbudowanego przez siebie wahadła. Oblicz okres wahań i częstotliwość. Z wykonanego doświadczenia sporządz sprawozdanie.

POMOCE : *nitka *linijka *ciężarek (50g) *stoper PRZEBIEG DOŚWIADCZENIA: Pierwszą rzeczą jaką zrobiłam było zmierzenie linijką długości nitki. Kolejnie umocowałam na jednym z jej końców ciężarek oraz zmieniłyśmy położenie końcówki wahadła ok. 45stopni. Następnie wprowadziłam wahadło w ruch i stoperem odmierzyłam czas 20-stu pełnych wahnięć.. Końcową...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji