Treść zadania
Autor: onaxdd11 Dodano: 26.5.2010 (14:33)
Napisz artykuł prasowy o uczestnictwie uczniów Jezusa w życiu świata.
Komentarze do zadania
-
Konto nieaktywne 27.5.2010 (22:09)
co to ma być? artykuł czy - spis treści?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
co mamy zrobić by uwierzyć w zmartwych wstanie pana Jezusa Przedmiot: Religia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: mateuszbober21 21.4.2010 (18:37) |
Jakie obietnice wiążą się z wniebowstąpieniem Pana Jezusa?. Przedmiot: Religia / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: kamcia111 28.4.2010 (19:46) |
Jakie obietnice wiążą się z wniebowstąpieniem Pana Jezusa? Przedmiot: Religia / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: badzio104 6.5.2010 (18:30) |
Napisz wypracowanie na temat: jak człowiek może wspierać i chronić życie Przedmiot: Religia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: daniel35 15.5.2010 (18:33) |
Na temat Mojżesza ! Ratunku!!! Przedmiot: Religia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: czarus 16.5.2010 (17:57) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Krewni Jezusa
W żadnej z kanonicznych i nie-kanonicznych ewangelii czy dokumencie ojczym lub ojciec Jezusa z Nazaret, Józef, nie występuję w okresie jego działalności. Możemy więc przyjąć, że kiedy Jezus miał około 30 lat Józef już nie żył. Jest to o tyle prawdopodobne, że średnia wieku w tym okresie czasu i w tym rejonie świata była niewiele powyżej 40 lat. Pojawiają się natomiast w...
Przydatność 70% Życie Jezusa Chrystusa.
Życie Jezusa Chrystusa Jezus Chrystus- Bóg który stał się człowiekiem. Jezus pochodził z rodu Dawida i urodził się w Betlejem. Matką jego była Maryja żona cieśli Józefa. Dzieciństwo i młodość spędził w Jerozolimie i Nazarecie. Ok. 27r. p.n.e przyjął chr zest w Jordanie z rąk Jana Chrzciciela i rozpoczął działalność jako nauczyciel prorok i uzdrowiciel,...
Przydatność 80% Charakterystyka Jezusa Chrystusa.
Jezus Chrystus to według wiary chrześcijańskiej syn Boga . Jego ziemskimi rodzicami byli Maryja i Józef . Urodził się w Betlejem , jednak całe swoje dzieciństwo spędził w Nazaret . Swe dorosłe życie poświęcił nauczaniu .Słowa kierował głównie do Żydów . Mówił o nadejściu Boga i nawoływał do poprawy życia . Jako wyśmienity mówca potrafił trafić do serc...
Przydatność 65% Opowiadanie o narodzeniu Jezusa
Pewnego razu wyszło rozporządzenie Cezara Augusta, aby przeprowadzić spis ludności w całym świecie. Wybrali się wszyscy do swoich miast, aby się zapisać. Między innymi udał się do swego miasta Józef z Galilei z miasta Nazaret do Judei, do miasta Dawidowskiego, zwanego Betlejem. Kiedy przybyli do Betlejem nadszedł czas narodzin. Maryja porodziłam swego pierworodnego...
Przydatność 60% Droga krzyżowa Jezusa
1.pan Jezus na śmierć skazany. 2.Pan Jezus bierze krzyż na swe ramiona. 3.Pierwszy upadek. 4.Spotkanie z matką. 5.Szymon z Cyreny pomaga dźwigać krzyż Jezusowi. 6.Święta Weronika ociera twarz Jezusowi. 7.Drogi upadek. 8.Płaczące niewiasty. 9.Trzeci upadek. 10.Obnażanie z szat. 11.Przybicie do krzyża. 12.Śmierć na krzyżu. 13.Zdjęcie z krzyża. 15.Złożenie do grobu.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 1
klaudia26045 26.5.2010 (14:35)
Propozycja formacyjnej drogi z Jezusem (Mk 1,1-15)
1. Droga z Jezusem jako Ewangelia Boga (1,1-13)
1.1. Prezentacja Jezusa
1.2. Propozycja drogi z Jezusem
2. Ewangeliczne orędzie Jezusa (1,14-15)
2.1. Proklamacja królestwa Bożego
2.2. Programowy apel Jezusa
ROZDZIAŁ II
Od powołania do wspólnoty życia z Jezusem (Mk 1,16-3,6)
1. Powołanie pierwszych uczniów (1,16-20)
1.1. Inicjatywa Jezusa
1.2. Odpowiedź powołanych
2. Wobec mocy Jezusowego słowa (1,21-45)
2.1. Nowa nauka z moce
2.2. Zachowanie uczniów
2.3. Przykład trędowatego
3. Jezusowy dar nowego życia (2,1-3,6)
3.1. Dawca nowego życia
3.2. Nowe życie znakiem uczniów Jezusa
ROZDZIAŁ III
W nowej rodzinie Jezusa (Mk 3,7-6,6a)
1. Ustanowienie Dwunastu (3,7-19)
1.1. Nowa inicjatywa Jezusa
1.2. Odpowiedź Dwunastu
2. Nowa rodzina Jezusa (3,20-35)
2.1. Proeklezjalna działalność Jezusa
2.2. Kryterium pokrewieństwa
3. Wobec tajemnicy królestwa Bożego (4,1-34)
3.1. Nauczanie Jezusa w przypowieściach
3.2. Wymagania królestwa Bożego
4. W kręgu zbawczej obecności Jezusa (4,35-6,6a)
4.1. Czyny Jezusowej mocy
4.2. Potrzeba wiary
ROZDZIAŁ IV
Poznawanie mesjańskiej misji Jezusa (Mk 6,6b-8,26)
1. Misja Dwunastu (6,6b-30)
1.1. Jezus inicjatorem misji
1.2. Misja i powrót Apostołów
2. Uczestnictwo w mesjańskiej misji Jezusa (6,31-56)
2.1. Jezus jako objawiciel swej misji
2.2. Rola uczniów w misji Jezusa
3. Zrozumienie istoty misji Jezusa (7,1-37)
3.1. Jezus nauczycielem prawdziwej religijności
3.2. Troska uczniów o czystość serca
3.3. Symboliczne uzdrowienie głuchoniemego
4. Doświadczenie uniwersalnego charakteru misji Jezusa (8,1-26)
4.1. Jezus chlebem dla wszystkich
4.2. Brak zrozumienia ze strony uczniów
4.3. Niewidomy z Betsaidy jako wzór dla uczniów
ROZDZIAŁ V
Droga Jezusa - Syna Człowieczego i naśladowanie Go przez uczniów (Mk 8,27-10,52)
1. Wyznanie wiary w Jezusa Chrystusa (8,27-30)
1.1. Pytanie Jezusa o Jego miejsce w życiu uczniów
1.2. Odpowiedź Piotra
2. Naśladowanie Jezusa na drodze krzyża (8,31-9,29)
2.1. Jezusowe wezwanie do dzielenia z Nim cierpienia i chwały
2.2. Brak zrozumienia i wiary uczniów
3. Społeczny wymiar naśladowania Jezusa (9,30-10,31)
3.1. Instrukcje i przykład Jezusa podstawę postępowania uczniów
3.2. Uczestnictwo uczniów w Jezusowym stylu życia
4. Droga służby na wzór Jezusa - Syna Człowieczego (10,32-52)
4.1. Służba celem życia i misji Syna Człowieczego oraz Jego uczniów
4.2. Trudności uczniów w przyjęciu Jezusowego wzoru życia
4.3. Bartymeusz wzorem ucznia Jezusa
ROZDZIAŁ VI
Jezus Chrystus żywą świątynią spotkania uczniów z Bogiem (Mk 11,1-13,37)
1. Zrozumienie istoty prawdziwego kultu Bożego (11,1-25)
1.1. Profetyczna działalność Jezusa w świątyni jerozolimskiej
1.2. Wspólnota uczniów miejscem kultu Bożego
2. Trwanie we właściwej relacji z Bogiem (11,27-12,44)
2.1. Jezus, jako Syn Boży, objawia misterium Boga Ojca
2.2. Relacja uczniów do Boga w świetle nauki Mistrza
3. W oczekiwaniu na powtórne przyjście Jezusa Chrystusa (13,1-37)
3.1. Zapowiedź chwalebnego przyjścia Syna Człowieczego
3.2. Misja uczniów w perspektywie przyszłej chwały
ROZDZIAŁ VII
Pascha Jezusa źródłem odnowionej wspólnoty uczniów (Mk 14,1-16,8)
1. Męka i śmierć Jezusa jako wydarzenie formacyjne (14,1-15,47)
1.1. Wprowadzenie uczniów w misterium krzyża
1.2. Kryzys powołaniowy uczniów
1.3. Eklezjotwórcza moc Jezusowej śmierci
2. Zmartwychwstanie Jezusa a popaschalna wspólnota uczniów (16,1-8)
2.1. Paschalne orędzie o zmartwychwstaniu Jezusa
2.2. Propozycja nowego początku dla uczniów
2.3. Postawa niewiast wobec paschalnej nowości
ROZDZIAŁ VIII
Markowy model chrześcijańskiej formacji
1. Jezus jako jedyny formator uczniów
1.1. Absolutne pierwszeństwo Boga w formacji
1.2. Osobowy i bezpośredni stosunek do uczniów
1.3. Formacyjny charakter nauczania i cudów
1.4. Wychowanie do ewangelicznego radykalizmu
2. Uczniowie w Jezusowej szkole formacji
2.1. Osobowa i bliska więź z Jezusem formatorem
2.2. Zrozumienie tajemnicy osoby i misji Jezusa
2.3. Naśladowanie Mistrza na drodze krzyża
2.4. Najważniejsze cechy duchowości uczniów
3. Wspólnota Kościoła środowiskiem formacji
3.1. Eklezjalny kierunek formacji uczniów
3.2. Pierwszeństwo miłości jako służby bliźniemu
3.3. Istotne przejawy nowości życia kościelnego
4. Relacja uczniów ze światem
4.1. Misyjny charakter bycia uczniem Jezusa
4.2. Postawa wobec Żydów i judaizmu
4.3. Chrześcijańskie świadectwo wobec przeciwności i prześladowań
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie