Treść zadania

krysia07

Zad.1
Rozłóż na czynniki wielomiany metodą grupowania wyrazów.
a) w(x)= 3x(do 3)-7x(do kwadratu)-27x+63
b)w(x)=10x(do trzeciej)+15x(do kwadratu)+8x+12

Zad.2
Rozłóż na czynniki wielomiany metodą grupowania wyrazów.
a) w(x)=x(do trzeciej)-7x+6

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    Zad.1.
    a)
    w(x)=3x^{3}-7x^{2}-27x+63=x^{2}(3x-7) -9(3x-7)=(x^{2}-9)(3x-7)=

    =(x-3)(x+3)(3x-7)

    b)
    w(x)=10x^{3}+15x^{2}+8x+12=5x^{2}(2x+3)+4(2x+3)=(5x^{2}+4)(2x+3)

    Zad.2.
    Chyba opuściłaś jakiś wyraz,bo tego nie można pogrupować...

    w(x)=x^{3}-7x + 6=x(x^{2}-7)+6=x(x-\sqrt {7})(x+\sqrt {7}) + 6

    ale to nie jest rozłożenie na czynniki...

Rozwiązania

  • ABPJPJP

    W(x)=x^3-7x+6=x^3-x-6x+6=x(x^2-1)-6(x-1)=

    [korzystam ze wzoru (a^2-b^)=(a+b)(a-b)]

    x(x+1)(x-1)-6(x-1)=(x-1)[x(x+1)-6]=(x+1)(x^2+x-6)
    rozkladamy na czynniki x^2+x-6
    delta=25, x1=-3, x2=2 korzystam ze wzoru
    wzoru ax^2+bx+c= a(x-x1)(x-x2)=(x+3)(x-2) bo a=1
    wracam do naszego wielomianu i otrzymuje
    w(x)=(x+1)(x+3)(x-2)

    • (x-1) powinno być - ale i tak dałam łapkę w górę...

Podobne zadania

angelika1990 1)Dane są wielomiany Oblicz W(x)=x³-2x+1 W(x)+Q(x) Q(x)=-x³+3x Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: angelika1990 8.4.2010 (18:05)
lestat919 wielomiany Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: lestat919 8.4.2010 (19:10)
MrAnulka wielomiany-na jutro - proszę pomóżcie Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: MrAnulka 18.4.2010 (19:39)
onaaa19 Wielomiany Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: onaaa19 24.4.2010 (20:17)
Poprawkowicz Kilka pytań (wielomiany). Przedmiot: Matematyka / Liceum 4 rozwiązania autor: Poprawkowicz 4.7.2010 (13:58)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji