Treść zadania

maliny112

Z podanego wzoru wyznacz wskazane wielkości
a.
p= srl +sr^2 ; l,s
b.
a=pierwiastek 2bc - bd ; b,d
c.
x= 2pi/a-c^2+d/2 ; a,d
d.
f= 4pi^2a / 2(a-b) ; a,b
e
s=a^2+4(a^2-1)/2 + 5b ; a
f
E= mv^2/2+mgh ; h,m

załacznik prosze o pomoc.------------------->325

Załączniki do zadania

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • antekL1

    [ czytaj ^2 jako "do kwadratu" ]

    325
    a) Zamiast małego L piszę duże, aby się nie myliło z cyfrą 1.

    Założenia: s jest różne od zera, r jest różne od zera.

    Wyznaczanie L:
    Występuje ono tylko w srL więc przenosimy sr^2 na lewo i dzielimy przez sr

    L = (p - sr^2) / (sr) = p / (sr^2) - r

    Wyznaczanie s:
    Wyciągamy s przed nawias: p = s (rL + r^2) ; dzielimy przez nawias:

    s = p / (rL + r^2)
    ============================

    b)
    Założenia: d jest różne od c * pierw(2) oraz b jest różne od zera

    Wyznaczanie b:
    Wyciągamy b przed nawias: a = b (c pierw(2) - d) ; dzielimy przez nawias

    b = a / (c pierw(2) - d)

    Wyznaczanie d:
    Przenosimy bd na lewo, "a" na prawo; dzielimy przez b

    d = (pierw(2) bc - a) / b = c pierw(2) - a / b
    ============================

    c)
    Założenia: a jest różne od c^2 oraz x - d/2 jest różne od zera.
    Wyznaczanie "a"
    Przenosimy d/2 na lewo: x - d/2 = 2pi / (a - c^2) ; mnożymy przez a - c^2
    (x - d/2)(a - c^2) = 2pi ; rozbijamy drugi nawias
    (x - d/2) a - (x - d/2) c^2 = 2pi ; przenosimy drugi składnik na prawo, dzielimy przez nawias

    a = [2pi + (x - d/2) c^2] / (x - d/2) = 2pi / (x - d/2) + c^2

    Wyznaczanie d:
    Przenosimy środkowy wyraz na lewo i mnożymy przez 2

    d = 2x - 4pi / (a - c^2)
    ============================

    d)
    Założenia: a, f są różne od b oraz f jest różne od 2 pi^2
    Najpierw mnożymy obie strony przez 2(a - b)
    2fa - 2fb = 4 pi^2 a

    Wyznaczanie "a"
    Przenosimy 2fb na prawo, wyraz z "a" z prawa na lewo
    2fa - 4 pi^2 a = 2fb ; wyciągamy "a" przed nawias, dzielimy przez nawias

    a = 2fb / (2f - 4 pi^2) = fb / (f - 2 pi^2)

    Wyznaczanie b:
    Przenosimy 2fb na prawo, wyraz z "a" z prawa na lewo, dzielimy przez 2f

    b = (2fa - 4 pi^2 a) / (2f) = a - (2pi^2 a) / f
    ============================

    e)
    Założenia: Wyrażenie pod pierwiastkiem ma być nieujemne.
    Wymnażamy nawias, sumujemy składniki z a^2 i przenosimy s na prawo
    0 = 3a^2 + 5b - s - 2
    Dzielimy przez 3, przenosimy 5b - s - 2 na lewo, wyciągamy pierwiastek

    a = pierwiastek[(s + 2 - 5b) / 3 ]
    ============================

    f)
    Założenia: m, g różne od zera, v^2/2 + gh różne od zera
    Wyznaczanie h:
    Przenosimy mv^2 / 2 na lewo, dzielimy przez mg

    h = (E - mv^2 / 2) / (mg) = E / (mg) - v^2 / (2g)

    Wyznaczanie m:
    Wyciągamy m przed nawias i dzielimy przez ten nawias

    m = E / (v^2/2 + gh)
    ============================

Podobne zadania

anett przekształcanie wzoru. Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: anett 8.4.2010 (17:49)
jessica252 1. Przekształć równanie, wykonując wskazane przekształcenie. a)2x+1=7 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: jessica252 17.4.2010 (12:20)
szaraczek14 dane są odcinki o długosciach a i b . wyznacz długosc odcinka c aby trojkąt Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: szaraczek14 21.4.2010 (17:21)
szaraczek14 dane są odcinki o długosciach a i b . wyznacz długosc odcinka c aby trojkąt Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: szaraczek14 21.4.2010 (17:21)
gabriela351 z podanych niżej wzorów wyznacz a Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: gabriela351 22.4.2010 (16:36)

Podobne materiały

Przydatność 65% List, w którym wyznacze cele na nowy rok szkolny.

Przysietnica 02.09.2009 Angeliko! Pierwszego września rozpoczęłam nowy rok szkolny. Pamiętam, że jest to dzień szczególny, także z powodu siedemdziesiątej rocznicy wybuchu II Wojny Światowej. Wiem, że wtedy wiele dzieci ie mogło...

Przydatność 60% Idea wzoru do naśladowania - władcy na podstawie "Kroniki" Galla Anonima.

Na początek słów kilka o autorze naszej (polskiej) kroniki. A więc Gall Anonim jest postacią definitywnie tajemniczą. Współcześni wiedzą o nim tylko tyle iż przybył do polski z Galii i był prawdopodobnie mnichem o czym świadczy jego wykształcenie( potrafił pisać). Dlatego pseudonim tego pisarza brzmi właśnie Gall-bo pochodził z Galli i Anonim-bo nie miał imienia. W...

Przydatność 75% Kobieta fascynująca i irytująca. Przedstaw sylwetki wybranych bohaterek literackich, analizując wskazane utwory

„Kobieto! Puchu marny! Ty wietrzna istoto! Postaci twojej zazdroszczą anieli, A duszę gorszą masz, gorszą niżeli” Kobieta od zarania dziejów uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich. Obok urody i zalet jej charakteru twórcy ukazywali też wady tego „lepszego” rodzaju ludzkiego. Czym mogły fascynować oraz...

Przydatność 80% Porównaj literackie portrety ofiar, interpretując wskazane fragmenty III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i "U nas w Auschwitzu..." T. Borowskiego.

„Dziady” Adama Mickiewicza powstały w XIX w., zaś „U nas w Auschwitzu...” Tadeusza Borowskiego w wieku XX. Mimo że utwory dzieli cała epoka, to można w nich odnaleźć fragmenty zbliżone pod względem omawianych tematów i problemów. Jednym z nich jest sprawa więźniów, wywożonych na Sybir i przetrzymywanych w obozach koncentracyjnych, pozbawianie ich godności i karanie za...

Przydatność 55% Gombrowiczowskie widzenie `formy`, wykorzystaj wnioski z analizy podanego fragmentu “Ferdydurke” i odnieś do całości utworu.

Wybrany fragment utworu Witolda Gombrowicza jest opisem lekcji w szkole do, której prof. Pimko zaprowadził Józia. Analizowana część tekstu “Ferdydurke” jest jednym z doskonałych dowodów `formy` panującej w życiu codziennym. Czym więc jest `forma`? Jaką postawę przyjmuje człowiek względem formy? Jak można walczyć z `formą`? Jak społeczeństwo “żyje” ze...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji