Treść zadania

~Daniel Mrozek Glisczynski

Opracuje psalm 131 ,,Spoczynek w Bogu''. Z góry dzięki za opracowanie tego psalmu :)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • rybitwa11

    1 Pieśń stopni.

    Panie, moje serce się nie pyszni

    i oczy moje nie są wyniosłe.

    Nie gonię za tym, co wielkie,

    albo co przerasta moje siły.

    2 Przeciwnie: wprowadziłem ład

    i spokój do mojej duszy.

    Jak niemowlę u swej matki,

    jak niemowlę - tak we mnie jest moja dusza.

    3 Izraelu, złóż w Panu nadzieję

    odtąd i aż na wieki!
    Psalmy są to utwory modlitewne dziękczynne lub pochwalne. Ich cechą charakterystyczną jest melodyjność i rytmiczność. Psalmy podzielone są na wersety często numerowane. Psalmy są częścią Biblii.
    Psalm 131 składa się z trzech wersetów. Pierwszy werset przedstawia podmiot liryczny czyli człowieka przekazującego Bogu obraz swojej duszy, która jest czysta i niewinna. Człowiek zapewnia Boga, że nie jest pyszny ani wyniosły, nie sięga ponad własne możliwości. Jest skromny i ma nadzieję, że jego postawa podoba się Bogu.
    Werset drugi jest wzmocnieniem i rozwinięciem pierwszego. Człowiek sam panuje nad emocjami , zaprowadza ład i porządek do swojej duszy. Porównuje się do niemowlęcia , które jest niewinne i czyste. Niemowlę tuli się do matki z ufnością, bo ona gwarantuje mu opiekę i bezpieczeństwo. Podobnie człowiek z ufnością oddaje się w opiekę Bogu.
    Werset trzeci jest wezwaniem do ludzi aby powierzyli swoje życie Bogu „ odtąd i aż na wieki”.
    Jak widać wszystkie wersety mają podobne przesłanie: ufność w boska opiekę i wiarę ,że Bóg nie zawiedzie.
    Psalm ma charakter modlitewny, wprowadza nastrój spokoju i skupienia. Nazywany jest pieśnią stopni gdyż nawiązuje do pieśni pielgrzymów wchodzących po stopniach do świątyni. Modlitewność psalmu podkreślona jest poprzez użycie wielu środków stylistycznych jak : porównania „jak niemowlę”; liczne epitety „moje serce”,” moje siły”, „ mojej duszy”, „oczy nie wyniosłe”, ”swej matki”.
    Psalm zawiera elementy inwokacji: początek wersetu pierwszego :”Panie” wskazujący, że podmiot liryczny kieruje swoje słowa do Boga oraz początek wersetu trzeciego „Izraelu” , kiedy wezwanie kieruje do ludu izraelskiego.
    Psalm ten jest wyrazem ufności i nadziei, całkowitego zawierzenia Bogu. Napełnia człowieka spokojem ,że Bóg nad nim czuwa jak matka nad niemowlęciem. Taka postawa jest pełna pokory, daleka od wyniosłości i pychy. Człowiek wówczas zyskuje wewnętrzny ład i spokój „ teraz i na wieki"

    Załączniki

Podobne materiały

Przydatność 65% Psalm 115 - opracowanie

Psalm 115 można podzielić na kilka części: 1. "Nie nam, nasz Panie, stworzeniu podłemu, Ale czyń sławę imieniowi swemu! Niechaj wiadome, niechaj znaczne wszędzie Twe miłosierdzie, Twoja prawda będzie! Niechaj pohańcy sprośni nie pytają: "Gdzie teraz ich Bóg, któremu dufają?" Nasz Bóg na niebie; cokolwiek zamyśli, Wszytko się musi stać po Jego myśli."...

Przydatność 60% Dzikie koty

1. Wstęp Koty to zwierzęta występujące na całym świecie z wyjątkiem stref podbiegunowych, które potrafiły przystosować się zarówno do wilgotnych lasów tropikalnych, do sawanny i półpustynni, a także do wysokich gór. Jedyny z kotowatych, udomowiony przez człowieka, to kot domowy oraz częściowo wykorzystywany w łowiectwie - gepard. Na pozostałe polowano aż do...

Przydatność 65% Psalm 90

Psalm 90 Królu na wysokim niebie, Nie ma indziej, okrom Ciebie, Człowiek nieszczęściem strapiony Ucieczki ani obrony. Pierwej, niżli góry wstały, Niż ziemia, niż okazały Krąg niebieski jest stworzony, Tyś jest, Boże nieskończony! Jesteś i będziesz do wieku; Ale biednemu człowieku Co dzień zawżdy lat ucierasz, Aż go na wet w ziemię wpierasz. Tysiąc lat, o Niezmierzony, Z...

Przydatność 80% Opracuj konspekt zajęć praktycznych.

Temat lekcji : Dobór odpowiedniej fryzury oraz stylizacja końcowa. 1. Przystosowanie stanowiska pracy do wykonywanych czynności 2. Umiejętność obsługi urządzeń i sprzętu 3. Dobór odpowiedniej fryzury i stylizacji 4. Wykonywanie czynności Cele nauczania WIADOMOŚCI: Uczeń zna w podstawowym zakresie technologie fryzjerską. Uczeń zna przeznaczenie, wykorzystanych w projekcie...

Przydatność 60% Dzikie wysypiska- na przykładzie Szwajcarii

1.Wprowadzenie. Skąd się biorą odpady? Czy znacie inną istotę, która by je wytwarzała? W takim znaczeniu, w jakim my rozumiemy to pojęcie – z pewnością nie. Człowiek zdobył i ucywilizował całą Ziemię, ale postęp niesie za sobą ofiary – nasze środowisko jest jedną z nich. Dziś niewytwarzanie odpadów nie jest możliwe – stały się one nieodłączną...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji