Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

Misiaa33

W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych ma miarę 2 razy mniejszą niż suma miar dwóch pozostałych kątów.Oblicz miary kątów tego trójkąta.

Za pomocą równania
Ma wyjść 30 , 60 , 90 (stopni)
Tylko nie wiem jak to obliczyć

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 2

    x - drugi kąt ostry w trójkącie prostokątnym
    (x + 90) - suma miar pozostałych katów
    (x + 90) : 2 - miara kata pierwszego
    ...................
    (90 - x) - miara kąta pierwszego ... bo :(180 - (90 + x))
    .................
    (x + 90) : 2 = 90 - x ...|| * 2
    x + 90 = 180 -2x
    x + 2x = 180 - 90
    3x = 90 ... ||: 3
    x = 30.... pierwszy kąt ostry
    1/2 * (90 + 30) = 1/2* 120 = 60 .... drugi kąt ostry
    90 - trzeci kąt (prosty)
    .......................
    Odp. : Miary kątów tego trójkąta : 30, 60, 90 stopni.

    • ALBO :
      x - drugi kąt ostry w trójkącie prostokątnym
      (x + 90) - suma miar pozostałych katów
      (x + 90) : 2 - miara kata pierwszego
      ...................
      (kąt I) + (kąt II) + 90 = 180
      (x + 90) : 2 + x + 90 = 180
      1/2 x + 45 + x + 90 = 180
      3/2 x = 180 - 135
      3/2 x = 45 ... || *2/3
      x = 90/3
      x = 30 .... miara II kata
      (90 - x) = 90 - 30 = 60 ... miara I kata
      Odpowiedź : Miary kątów tego trójkąta : 30, 60, 90 stopni.

Rozwiązania

  • userphoto

    x-miara mniejszego kąta
    2x-miara większego kąta
    180-suma kątów w trójącie
    2x+x=180
    3x=180 I:3
    x=60

    największy kąt=90
    większy=60
    mniejszy=30
    mam nadzieje że pomogłam :)

    • 2x-miara większego kąta ... czyli 2 * 60 = 120 (!!!) , a gdzie trzeci kąt ?

Podobne materiały

Przydatność 50% Mniejsz niż kwarki?

Wyniki pomiarów przeprowadzonych ostatnio w FermiLab w USA, gdzie bada się zderzenia z antyprotonami protonów rozpędzonych do największej obecnie energii, zdają się sugerować, że kwarki - uchodzące za punktowe, najprostsze cegiełki materii - kryją w sobie obiekty jeszcze mniejsze. Odkrycie to, jeśli oczywiście zostanie potwierdzone, może mieć bardzo daleko idące konsekwencje....

Przydatność 55% Stan wojenny - mniejsze zło, czy większe?

W nocy z 12 na 13 grudnia (z soboty na niedzielę) 1981 roku Generał Wojciech Jaruzelski ogłosił wprowadzenie stanu wojennego na podstawie artykułu 33. ustawy 2. Konstytucji PRL. Stan wojenny oficjalnie uzasadniany był załamaniem gospodarczym kraju, groźbą zamachu stanu i przejęcia władzy przez Solidarność. W latach 90. gen. Jaruzelski stwierdził, że stan wojenny musiał...

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku

Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...

Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego

KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji

Pierwszy raz?

Zapoznaj się z krótkim opisem jak sprawnie zdobywać punkty, sprawdź ile kosztuje dodanie zadania, itp. Zapoznaj się z możliwościami serwisu Zaliczaj.

Zaproś swoich znajomych

Zaproś swoich znajomych do serwisu. Im więcej osób zaprosić, tym więcej zdobędziesz punktów. Zarób nawet 100 punktów.