Treść zadania

paveczka

1. Napisz, do którego królestwa należą opisane organizmy:
Organizmy jednokomórkowe lub wielokomórkowe; cudzożywne; mają ścianę komórkową zbudowaną z chityny.

2. Nauczyciel biologii usłyszał rozmowę dwojga uczniów Ani i Grześka na temat znaczenia bakterii. Ania uważa, że wszystkie bakterie należałoby zniszczyć, gdyż są bardzo niebezpieczne i nie przynoszą ludziom żadnych korzyści. Grzesiek twierdzi, że są one sprzymierzeńcami ludzi, a świat bez bakterii nie mógłby istnieć. Podaj dwa argumenty, którymi poparłbyś poglądy Ani.

3. Zaklasyfikuj podane przykłady zmienności do właściwej kategorii: zmienność genetyczna rekombinacyjna, zmienność genetyczna mutacyjna, zmienność środowiskowa (modyfikacyjna).

a) grupa krwi dziecka inna niż grupa krwi matki i ojca – zmienność
b) urodzenie się dziecka z hemofilią – zmienność
c) biała barwa kwiatów grochu powstałego po skrzyżowaniu osobników o kwiatach czerwonych – zmienność
d) osiąganie różnej masy ciała przez bliźnięta jednojajowe – zmienność

4. Przyporządkuj podane organizmy do odpowiedniego poziomu troficznego:
sosna, lew, bakterie, dżdżownica, krowa, ryś, stokrotka, zebra, grzyby
1. Producenci
2. Konsumenci I rzędu
3. Konsumenci II rzędu
4. Konsumenci saprofagi
5. Destruenci


5. Określ jednym zdaniem różnicę pomiędzy protokooperacją a mutualizmem.

6 Wymień 5 cech człowieka, które odróżniają go od pozostałych naczelnych.

7. Uzupełnij równanie przedstawiające powstawanie kwaśnych opadów.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . + woda → kwaśne opady


8. Dopisz do rodzajów zanieczyszczeń skutki, które one wywołują.

A. gazy cieplarniane – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ……….
B. freony – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
C. tlenki niemetali – . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ……….

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Organizmy

Organizmy, w których pasożyty żyją, czyli organizmy, które dostarczają im miejsca bytowania i pokarmu oraz zapewniają ochronę ich rozwoju nazywamy żywicielami lub gospodarzami. Pasożytami człowieka nazywamy takie organizmy żywe, które rozwijają się, rozmnażają i bytują w organizmie człowieka lub na jego skórze. Niektóre z gatunków pasożytniczych wymagają w swoim cyklu...

Przydatność 70% Dokładnie opisane dzieje Marcina Borowicza.

Dzieje Marcina Borowicza Marcina Borowicza poznajemy na początku książki jako ośmioletniego chłopca. Jego rodzice odwożą go 4. stycznia do Owczar, by tam przygotowywał się do nauki w gimnazjum. Chłopiec bardzo przeżył rozstanie. Teraz będzie kształcił się w języku rosyjskim, języku, który jest dla niego obcy. W ciągu dwumiesięcznego pobytu w szkole Marcin nauczył się...

Przydatność 75% Organizmy transgeniczne

Organizmy Modyfikowane Genetycznie ,czyli Organizmy Transgeniczne są to organizmy, których materiał genetyczny został wzbogacony o obce geny przeniesione z innego gatunku, wprowadzone do komórek przy pomocy metod inżynierii genetycznej.Ogólnie mówiąc modyfikacja polega na wszczepieniu do genomu modyfikowanego organizmu fragmentu DNA z innego organizmu, który odpowiedzialny jest za...

Przydatność 70% Organizmy beztkankowe

Bakterie – org. jednokomórkowe. Mogą tworzyć kolonie. Komórki bakterii są niewielkie i maja prostą budowę. Otacza je błona i ściana komórkowa. Niektóre mają warstwę śluzu. Rolę jądra pełni substancja jądrowa, która występuje w postaci zwiniętych nici. Rozmnażają się bezpłciowo przez podział komórki. Samożywnie wytwarzają pokarm przez foto lub chemosyntezę....

Przydatność 70% Organizmy transgeniczne (genetycznie zmodyfikowane organizmy)

Organizmy transgeniczne są to organizmy, których materiał genetyczny został wzbogacony o obce geny przeniesione z innego gatunku, wprowadzone do komórek przy pomocy metod inżynierii genetycznej. Organizmy takie mają ogromne praktyczne, (np. wyposażenie roślin w cechy nadające im wyższą odporność lub umożliwiające im życie w niesprzyjającym środowisku) oraz poznawcze (np....

0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji