Treść zadania

czekoladopodobna

1. Co uważa się za dobra kultury?
2. Oznakowanie dóbr kultury, podlegających ochronie.
3. Lista obiektów z listy UNESCO w Polsce (wymienić z nazwy).

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Dobra kultury dzielimy na ruchome i nieruchome. Przykladami moga byc obrazy, rzezby, stroje ludowe, rekopisy a takze zabytki architektury, cmentarze, skanseny, pola bitew.

    Miedzynarodowy znak rozpoznawczy dóbr kultury i dóbr kultury objętych specjalną ochroną.
    (tarcza herbowa, po przekatnej gora-dol niebieskie a boki biale)

    1978 - Stare Miasto w Krakowie
    1978 - Zabytkowa kopalnia soli w Wieliczce
    1979 - Były Nazistowski Niemiecki Obóz Koncentracyjny i Zagłady Auschwitz-Birkenau
    1979 - Białowieski Park Narodowy - (wspólnie z Białorusią)
    1980 - Stare Miasto w Warszawie
    1992 - Stare Miasto w Zamościu - przykład renesansowej zabudowy miejskiej
    1997 - Średniowieczny zespół miejski Torunia
    1997 - Zamek Krzyżacki w Malborku
    1999 - Kalwaria Zebrzydowska: manierystyczny zespół architektoniczny i krajobrazowy oraz park pielgrzymkowy z XVII w.
    2001 - Kościoły Pokoju w Jaworze i Świdnicy
    2003 - Drewniane kościoły południowej Małopolski i Podkarpacia - Binarowa, Blizne, Dębno Podhalańskie, Haczów, Lipnica Murowana, Sękowa
    2004 - Park Mużakowski nad rzeką Nysą (wspólnie z Niemcami)
    2006 - Hala Stulecia (Hala Ludowa) we Wrocławiu

Rozwiązania

Podobne zadania

domi11074 referat na temat dobro kultury Przedmiot: PO / Liceum 1 rozwiązanie autor: domi11074 29.1.2011 (15:44)
~monika wrzaszczak podaj przykłady nieruchomych dóbr kultury? Przedmiot: PO / Liceum 1 rozwiązanie autor: ~monika wrzaszczak 13.11.2011 (12:56)

Podobne materiały

Przydatność 85% Odnowa wartości narodowych i kulturowych w dobie globalizacji

Pod pojęciem globalizacji przyjęło się rozumieć wszelkie zmiany polityczne, społeczne i kulturowe związane z postępującą wymianą handlową i turystyczną na świecie. Można więc śmiało przyjąć, że korzeniami sięga pierwszych odkryć geograficznych i rozszerzeniu się świata poza znane wówczas tylko granice naturalne Eurazji Termin ten jest powszechnie używany w odniesieniu...

Przydatność 75% Rozprawka- Kontrreformacja:Prześladowanie Protestantów czy Odnowa Kościoła??

Kontrreformacja (reforma katolicka), to nurt odnowy Kościoła katolickiego w reakcji na wystąpienie protestantyzmu ,powstałego w wyniku reformacji w XVI w,przez którą KRK utracił niepodwarzalny autorytet,wpływy w krajach oraz pieniądze z podatków,przeciw którym burzyli się ludzie. Utworzono poszczególne instytucje w celu odnowy kościoła, ale czy kontrreformacja miała na...

Przydatność 80% Kategorie kultury.

ROZUMIENIE KULTURY: ATRYBUTYWNE – kultura jest atrybutem człowieka, czymś wspólnym całemu gatunkowi ludzkiemu i wyróżnia go z pośród innych gatunków. Używając rzeczownika kultura w znaczeniu atrybutywnym można posłużyć się nim tylko w l. poj. podobnie jak słowem ludzkość. DYSTRYBUTYWNE – kiedy mówimy o kulturze w rozumieniu dystrybutywnym mamy na myśli to, że...

Przydatność 70% Pedagogika kultury

1. Powstanie pedagogiki kultury – powstała ona w XIX wieku w środowisku humanistów niemieckich /Wilhelm Dilthey 1833-1911, Wilhelm Humbolt 1767-1835, Edward Springer 1883-1963, Henrich Rickert 1863-1936/. Nawiązali oni do filozofii E. Hegia /1770-1831/. Był on idealistą. Uważał, że duch ludzki jest pierwszy – fenomenologią ducha. Najpierw duch, a potem materia. Filozofowie...

Przydatność 85% Pedagogika kultury

PEDAGOGIKA KULTURY Nie jest nurtem jednolitym. Powstała w Niemczech w środowisku humanistów na początku XX w. pod wpływem recepcji filozoficznych Wilhelma Diltheya. On pierwszy stwierdził, że człowieka zrozumieć można nie przez psychologiczne eksperymenty, lecz przez historię i kulturę, która zaspokaja potrzeby duchowe. Jej przedstawicielami byli także Eduard Spranger,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji