Treść zadania
Autor: PioRuN Dodano: 12.9.2012 (18:35)
1. Rozwiąż nierówność i przedstaw zbiór jej rozwiązań na osi liczbowej.
2x- 5(x-1)/2 >/ 5+ x/3
2. Pierwsza część trasy, którą pokonywał autobus, wiozący młodzież na ferie zimowe, pokryta była gołoledzią. Po ustąpieniu gołoledzi prędkość autobusu wzrosła o 30% . Gdyby cała trasa była pokryta gołoledzią autobus potrzebowałby na pokonanie drugiej jej części 0,5 godz. więcej niż przy dobrych warunkach. W jakim czasie autokar pokonałby 2 część trasy podczas gołoledzi ?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Liczbę 50 przedstaw w postaci sumy dwóch takich liczb aby suma kwadratów Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: onka46 24.5.2010 (13:54) |
skróć ułamki i przedstaw je jako liczby Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kinga9725 4.9.2010 (12:12) |
skróć ułamek trzydzieści osiemnastych i przedstaw jako liczbę mieszaną Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Icia1414 5.9.2010 (14:42) |
skróć ułamek trzydzieści osiemnastych i przedstaw jako liczbę Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Icia1414 5.9.2010 (14:53) |
wykaż, że podane liczby są liczbami wymiernymi-przedstaw każdą z nich w Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: ddcvinnrt 5.9.2010 (14:58) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Przedstaw historiografię średniowieczną
- jest jedną z ciekawszych dla nas działalności pisarskich średniowiecza, gdyż przybliża nam kształt życia i historię tego okresu; można podzielić na kilka różnych kierunków: pierwsze zapiski historyczne związane oczywiście są z kościołem, a dokładnie najpierw z katedrami biskupimi, a potem zakonami; pierwsze rozsyłały do lokalnych parafii karty pergaminowe z zapisanymi...
Przydatność 75% Przedstaw myśl społeczna Arystotelesa
Grecy, za czasów starożytnych, nigdy nie stworzyli jednolitej organizacji państwowej. Nie można nawet było jednoznacznie określić granic terytorialnych ówczesnej greckiej wspólnoty. Zakładane przez nich kolonie, były zbiorowiskami o charakterze wielonarodowym. Jednak to co było wspólne dla wszystkich Greków, to język, religia, kultura oraz poczucie przynależności do tej samej...
Przydatność 50% Przedstaw uprawnienia prezydenta RP
Prezydent, organ władzy wykonawczej, ma uprawnienia dotyczące wszystkich sfer działania w państwie. Wiele z tych uprawnień ma pierwszoplanowe znaczenie polityczne, ich całokształt umożliwia zaś Prezydentowi aktywne wpływanie (przez pobudzanie, współdziałanie, korygowanie, blokowanie) na działalność wszystkich trzech władz. Wśród uprawnień Prezydenta związanych z...
Przydatność 50% Przedstaw rodzaje postępowań administracyjnych
Temat: Przedstaw rodzaje postępowań administracyjnych. Postępowanie administracyjne jest to tok czynności organu administracyjnego i stron, zmierzających do wydania aktu administracyjnego. Inaczej mówiąc tryb i formy postępowania. Nałożenie pewnych ram działalności organów administracyjnych jest uzasadnione wieloma względami. Inaczej ujmując, pod pojęciem postępowania...
Przydatność 60% Przedstaw filozoficzne inspiracje poezji Horacego.
1. Kim był Horacy? Horacy, najsławniejszy poeta liryczny Rzymu, był synem wyzwolonego niewolnika, który posiadał pewien majątek i zapewnił mu wykształcenie godne syna senatora: w Rzymie i Atenach. W Atenach przyłączył się do spisku na życie Juliusza Cezara. Po upadku powstania (Brutus przeciw Oktawianowi) jako republikaninowi skonfiskowano mu dobra. Dostał się pod opiekę...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
antekL1 13.9.2012 (09:08)
1.
Czy znak >/ to "większe lub równe"? Jeśli tak to przenosimy wyrażenia z "x" na lewą stronę, bez "x" na prawą:
2x - \frac{5}{2}x - \frac{1}{3}x \geqslant 5 -\frac{5}{2}
Mnożymy obie strony przez 6, aby pozbyć się ułamków
12x - 15x - 2x \geqslant 30 - 15
Porządkujemy i mnożymy obie strony przez -1, ODWRACAJĄC znak nierówności
5x \leqslant -15
Dzielimy przez 5 obie strony co daje x <= -3
Na osi liczbowej zaznaczamy kropkę w punkcie x = -3 (ten punkt należy do zbioru rozwiązań i zaznaczamy odcinek na lewo od -3 strzałką zaznaczając, że ciągnie się od do minus nieskończoności.
=========================
2.
Oznaczmy przez "s" długość drugiej części trasy, przez "v" prędkość autobusu przy gołoledzi. Wtedy 1,3 * v to prędkość autobusu gdy nie ma gołoledzi. Z warunków zadania mamy równanie:
\frac{s}{v} = \frac{s}{1{,}3\,v} + 0{,}5
Aby znaleźć odpowiedź do zadania obliczamy czas s / v. Przenosimy ułamek zawierający s/v na lewą stronę i wyłączamy s/v przed nawias:
\frac{s}{v}\left(1-\frac{1}{1,3}\right) = 0{,}5
Dzielimy przez wyrażenie w nawiasie:
\frac{s}{v} = \frac{0{,}5}{1-\frac{1}{1{,}3}} = 2\frac{1}{6}\,\mbox{godz.}
Odp: Potrzebny czas to 2 godziny i 10 minut.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie