Treść zadania
Autor: ~Ania Dodano: 22.6.2012 (16:36)
Co by bylo gdyby:
a) gdy nauczyciel w przedszkolu stosowal styl liberalny?
b) w 3a SP dominowal styl demokratyczny?
c) licealistów prowadzić stylem autokratycznym?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA Z PAŹDZIERNIKA 2010 ROKU, DATA I MYŚLIK CO BYLO. Przedmiot: WOS / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olcialam 7.2.2011 (20:47) |
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA Z LISTOPADA 2010 ROKU, DATA I MYŚLIK CO BYLO. Przedmiot: WOS / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: olcialam 7.2.2011 (20:47) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Zajęcia twórcze w przedszkolu
Zajęcia dla,,starszaków”. Okres przedszkolny to okres od 3 do 7 lat. Jest to poprzedzający naukę w szkole, w czasie, której u dzieci zachodzi wiele zmian w psychice. Nazwa okres przedszkolny wynika z tego, że około 50% dzieci zaczyna w tym czasie uczęszczać do przedszkola, a za tym idzie staje się ono przedmiotem oddziaływań systemu oświatowego. W tym okresie czynności...
Przydatność 75% Higiena dziecka w przedszkolu
Higiena – nauka badająca wpływ czynników środowiska oraz zachowań człowieka na jego zdrowie fizyczne i psychiczne; opracowuje zasady zapobiegania chorobom oraz sposoby utrzymania zdrowia. „Wszystko, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu – o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać...
Przydatność 55% Idealny nauczyciel
Jaki jest mój idealny nauczyciel? Oczywiście, ideały nie istnieją, ja jednak spróbuje opisać wzór nauczyciela, który podbiłby moje serce i właściwie pokierował drogą życiową. Zadanie to, wbrew pozorom, nie jest takie proste. Pewne cechy ludzi teraz mogą wydawać się nam złe, choć tak naprawdę działają tylko na naszą korzyść. Przy ocenianiu nauczycieli trzeba więc być...
Przydatność 85% Nauczyciel świetlicy
Nauczyciel świetlicy Świetlica powinna przygotowywać dzieci do wartościowego spędzania czasu wolnego, wyrobienia nawyku kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy, właściwej zdrowej rywalizacji i bezpiecznego przebywania z rówieśnikami. Dlatego też niezbędny jest właściwy dobór nauczycieli w świetlicy, ich predyspozycji i umiejętności. Specyfika pracy wychowawcy...
Przydatność 65% Idealny nauczyciel.
Jaki powinien być idealny nauczyciel? Nie ma nauczycieli idealnych- dla każdego ideał oznacza coś innego.Nawet najlepszy nauczyciel dla mnie może w odczuciu kogoś innego być najgorszy.Moim zdaniem idealny nauczyciel to taki ,który dąży do bycia ideałem ,a nie uważa się za niego.Każdemu może się potknąć noga i każdy może zrobić błąd w swojej pracy ,ważne jednak ,aby...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
moniun 23.6.2012 (10:43)
Te trzy style to style kierowania stosowane w organizacjach, więc najpierw napiszę kilka słów o nich, żeby Ci było łatwiej zrozumieć, a później spróbuję je zastosować do podanych sytuacji.
Co by bylo gdyby:
a) gdy nauczyciel w przedszkolu stosował styl liberalny?
Styl liberalny polega na tym, że przełożony wyznacza pracownikom zadania, które mają zrobić i zostawia ich. Najszczęśliwszy jest w momencie kiedy nikt się go o nic nie pyta.
Jeśli chodzi o zastosowanie tego stylu w przedszkolu to wyobraź sobie co by było jakby Pani powiedziała dzieciom, że mają uszyć np. poduszeczkę na igły, dała im kilka metrów materiału, nożyczki, igły, nici i wyszła. Pewnie najpierw dzieciaki dobrze by się bawiły tnąc wszystko co im wpadnie w ręce, gorzej jakby któreś wpadło na pomysł pocięcia kolegi! A jeśli chodzi o zadanie jakie dzieci miały do wykonania to żadne z nich niestety nie wiedziałoby nawet jak się do niego zabrać. Nic by z tego nie wyszło, a zabawa skończyła by się pewnie zbiorowym płaczem. Tu konieczne jest wprowadzenie stylu autokratycznego, który zakłada ciągłą kontrolę. To jest konieczne, żeby dzieci nie zrobiły sobie krzywdy.
b) w 3a SP dominowal styl demokratyczny?
Styl demokratyczny polega na tym, że kierownik pozwala pracownikom uczestniczyć w procesie podejmowania decyzji co oznacza, że pyta się ich o zdanie i bierze je pod uwagę. Uczestniczy w wykonywaniu zadań wraz z pracownikami, ale daje im również dużo swobody i zachęca do twórczości. Pracownicy mają stosować samokontrolę.
Zastosowanie stylu demokratycznego w szkole podstawowej mogłoby wyglądać następująco. Pani chce ustalić z dziećmi plan działania na następny tydzień, więc przedstawia swoje propozycje, a następnie pyta dzieci o zdanie. Dzieci oczywiście wymyślają, że w poniedziałek chcą iść na wycieczkę, we wtorek cały dzień grać w piłkę, w środę przez wszystkie lekcje mieć plastykę, w czwartek muzykę, a w piątek informatykę. Zgodnie z założeniami stylu demokratycznego Pani musi wziąć te propozycje pod uwagę i dzieci zamiast się uczyć przez cały tydzień się bawią. Jeśli chodzi o samokontrolę to dzieci mogłyby same sprawdzać sobie zadania domowe, sprawdziany i wystawiać oceny. Wiadomo co by się działo! Wszyscy mieli by 5, a nikt by nic nie umiał. Dziećmi w tym wieku trzeba kierować, a nie pozwalać im na dowolność.
c) licealistów prowadzić stylem autokratycznym?
Styl autokratyczny, jak już wspomniałam, opiera się na ciągłej kontroli. Kierownik mówi pracownikom nie tylko to co mają zrobić, ale również w jaki sposób. Poza tym ciągle patrzy im na ręce i karze jeśli ktoś coś zmienia, nawet jeśli to są dobre zmiany. Nie pozwala na żadną twórczość. Trzeba się trzymać schematu. Pracownicy nie podejmują oczywiście żadnych decyzji. Często nie wiedzą nawet co się dzieje w organizacji, maja tylko wykonywać swoją robotę.
Zastosowanie tego stylu w stosunku do licealistów z pewnością spotkałoby się w oporem z ich strony. Młodsze dzieci lubią jak się im wskazuje sposób osiągnięcia celu, ale starsza młodzież chce być niezależna. Przykładem może być organizacja wycieczki szkolnej. Zgodnie ze stylem autokratycznym to nauczyciel powinien opracować cały, szczegółowy plan wycieczki i nie pytać uczniów o zdanie. Nawet powinien sam zdecydować gdzie klasa pojedzie, a następnie przymusić, aby wszyscy uczniowie wzięli w niej udział. Moim zdaniem powinien tu zostać zastosowany styl łączący demokratyczny z autokratycznym, polegający na tym, że pytamy uczniów o zdanie w sprawach mniej istotnych np. wycieczki, ale w sprawach nauki decyzje podejmuje nauczyciel. Oczywiście może wziąć sugestie uczniów pod uwagę, np. formę prowadzenia zajęć lub zorganizowanie jakiś interesujących tematów dodatkowych, ale musi pilnować realizowania programu i sam kontrolować postępy uczniów.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie