Treść zadania
Autor: RatujcieMnie Dodano: 10.2.2012 (13:12)
Analiza i interpretacja wiersza Wciąż uciekamy K.I.Gałczyńskiego
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Z wiersza Tadeusz Kubiaka ,,Na Start'' wypisz po2 epitety itp. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: HelloKitty22 18.5.2010 (14:33) |
Z wiersza Tadeusz Kubiaka ,,Na Start'' wypisz po2 epitety itp. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: HelloKitty22 18.5.2010 (15:23) |
Opisz budowę wiersza, wymień środki poetycki z przykładami w wierszu pt.: Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: joasia1122 18.5.2010 (17:33) |
Wypisz z wiersza Jana Kochanowskiego przykłady różnych środków poetyckich..... Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: olusia81877 18.5.2010 (21:11) |
Trzy zdania na temat wiersza proszee na jutro:( potrzeba. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: LothsPL 8.9.2010 (20:08) |
Podobne materiały
Przydatność 75% "Wczorajszemu” Tadeusz Gajcy – analiza i interpretacja wiersza.
Analizowany wiersz jest przykładem udramatyzowania form poetyckich. Czytając go zauważamy, jak monolog podmiotu lirycznego przeobraża się w pozorowany dialog. Dialog ten ukazuje rozgrywający się w nim konflikt wewnętrzny. Podmiot liryczny przemawia do „Siebie wczorajszego”, jako postaci odrębnej: „Ufałeś: na niebo jak na strunę miękko złożysz dłoń”. Podmiot lir....
Przydatność 75% Analiza i interpretacja wiersza Czesława Miłosza "Ogrodnik"
Utwór przedstawia wizję świata duchowego. Na początku mowa jest o diable, następnie o Bogu, który w drugiej połowie wiersza staje się podmiotem lirycznym. Autor nawiązuje w tym wierszu wielokrotnie do Pisma Świętego. Miłosz w pierwszej zwrotce nazywa szatana„księciem i władcą”. Podziela w ten sposób zdanie Martina Luthra. Symbolem ludzi są Adam i Ewa. Chociaż...
Przydatność 80% "Warkoczyk" Tadeusza Różewicza - analiza i interpretacja wiersza
Wiersz pt "Warkoczyk" T. Różewicza przedstawia wydarzenia, które dotyczą tragicznych sytuacji z życia jeńców wojennych, którzy trafili do obozu koncentracyjnego. Podmiot liryczny jest wszechobecny, przedstawia wydarzenia tak jak by był ich świadkiem. Pierwsza zwrotka przedstawia początek życia w obozie, który zaczynał się goleniem głów na łyso, a następnie włosy były...
Przydatność 60% Analiza i interpretacja wiersza "Biblio, Ojczyzno moja"
Analiza i interpretacja wiersza ?Biblio ojczyzno moja?. Moim zadaniem jest zanalizowanie i zinterpretowanie wiersza Romana Brandstaettera pod tytułem "Biblio ojczyzno moja". Zanim to zrobię chcę powiedzieć parę słów o samym autorze. Poeta pochodził z rodziny żydowskiej, ale w czasie II Wojny Światowej przeszedł na katolicyzm, co zaowocowało wieloma wierszami i innymi utworami...
Przydatność 65% Analiza i interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej "Bal"
"Bal" Dopóki nie wiadomo jeszcze nic pewnego, bo brak sygnałów, które by dobiegły, dopóki Ziemia wciąż jeszcze nie taka jak do tej pory bliższe i dalsze planety, dopóki ani widu ani słychu o innych trawach zaszczycanych wiatrem, o innych drzewach ukoronowanych, innych zwierzętach udowodnionych jak nasze, dopóki nie ma echa, oprócz tubylczego, które by potrafiło...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
2 0
rybitwa11 10.2.2012 (18:16)
Wiersz jest krótki, składa się tylko z 3 zwrotek. Rymowany, prosty i zrozumiały, bez metafor. Melodyjny rytm łatwo wpada w ucho. Poprzez używanie krótkich równoważników zdań autor zmusza czytelnika do zastanowienia się nad swoim życiem.
Wiersz jest poruszający i odnosi się do każdego z nas. Tytuł sugeruje, że podmiotem lirycznym jest zbiorowość. Autor napisał ten wiersz w 1936 roku i adresował go do ówczesnej inteligencji. Ta grupa społeczna ciągle uciekała od rzeczywistości w poszukiwaniu ideałów. Nie wystarczała im szara rzeczywistość, oni pragnęli wyższych wartości. Ciągle za czymś tęsknili. Według poety, jest to wymierająca klasa „ ginąca klasa”. Moim zdaniem tematyka wiersza doskonale oddaje dzisiejszą rzeczywistość. Może odnosić się do polskiej emigracji. Obecnie emigranci przemieszczają się całymi rodzinami „ z kraju do kraju” w poszukiwaniu lepszej pracy. Tęsknią za ojczyzną, piszą łzawe listy, ale nie chcą wracać. Także są pytani” gdzie jest wasza ojczyzna” i często nie wiedza kim są. Wielu z nich naprawdę tuła się po” brudnych dworcach”. Jak widać tematyka wiersza jest nadal aktualna.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie