Treść zadania

anka5774

jaki ma wpływ reklama na życie człowieka???


potrzebuje najutro
obojetne w jakiej formie to bedzie

plis pomocy!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Na samym początku powinniśmy zadać sobie pytanie co to jest reklama. Po co została wymyślona? Dlaczego jest taka ważna i ma tak dużą siłę perswazji?
    Przed XX wiekiem swoiste pojęcie reklamy nie istniało. Jednak samo zjawisko zaczęło kształtować się wraz z rozwojem handlu. Już w starożytności pierwsi kupcy musieli zachwalać swój towar, aby jak największa liczba osób go nabyła. Oczywiście nie wszystkie informacje jakie podawali były zgodne z prawdą, czasami trochę koloryzowali, aby podnieść walory produktów jakimi handlowali. Taki sposób afiszowania swoich towarów przetrwał do czasu kiedy, powstała telewizja, radio i prasa. Rozwój mediów pociągnął za sobą rozwój reklamy. Technika ich tworzenia zupełnie się zmieniła. Odeszło się już od afiszowania sprzedawanych przez siebie produktów na własną rękę. W obecnych czasach sztaby ludzi pracują nad tym, abyśmy podczas oglądania telewizji zwracali uwagę na bloki reklamowe.
    Reklama jest to nic innego jak scena ( jeżeli mówimy o telewizji ), w której biorą udział ludzie, niekiedy również zwierzęta. Ma ona na celu pokazanie danego artykułu od jogurtu i wody mineralnej po telefon komórkowy i samochód w jak najlepszy sposób. Reklama zawsze pokazuje ludzi używających dany produkt w jasnym świetle. Są piękni, zazwyczaj bardzo dobrze ubrani, doskonale się wysławiają. Po prostu idealni i nieskazitelni ludzie. Używając reklamowanego przez siebie produktu stają się lepsi niż inni „szarzy użytkownicy” równoległych produktów innej marki. Weźmy bardzo prosty przykład jakim bez wątpienia jest reklama proszków do prania. Struktura tej reklamy jest bardzo prosta ponieważ stanowi ona porównanie. Mamy wtedy do czynienia z dwoma proszkami do prania. Niech to będzie proszek Bryza i „inny droższy proszek”. Już w pierwsze scenie autorzy reklamy chcą pokazać, że Bryza jest proszkiem. Potem następuje tak zwany punkt kulminacyjny reklamy, czyli użycie obu proszków w praniu. Oczywiście wyniku tego porównania jesteśmy w stanie się domyślić. Proszek Bryza wyprał koszulkę idealnie nie pozostawiając, żadnej plamy ani skazy. Może to zabrzmi śmiesznie, ale koszulka wyciągnięta z pralki wygląda lepiej niż na półce sklepowej. Natomiast koszulka prana w „drogim proszku” nie wypadła tak jakbyśmy my użytkownicy tego oczekiwali. Plamy nie sprały się tak jak w przypadku Bryzy. Na końcu takiej reklamy zazwyczaj pada hasło, że nasz proszek jest tani, a przy tym jak wspaniale pierze. Reklamy proszków do prania są nudne i akcyjnie monotematyczne. Moim zdaniem ludzie pracujący przy reklamach alkoholi są najlepszymi specjalistami. Jeszcze do niedawna reklama alkoholu była dozwolona w telewizji. Jednak ustawa uchwalona przez Sejm zabrania emisji reklam „artykułów dla dorosłych” do godziny 2300. (było na ściądze)


    A tak moimi słowami to

    Reklama ma duży wpływ na życie człowieka, ponieważ daje możliwośvi o jakich bez reklamy moglibyśmy tylko pomarzyć. Wiemy jakie pordukty są w sklepie zanim jeszcze do niego pójdziemy, szybko znajdziemy oferte banku, najlepszą kawiarnie, kupimy akcesoria do ogrodu. Jednak jest takie przysłowie "co za dużo to nie zdrowo", dzisiejsze reklamy to taki natłok informacji, które otumaniają człowieka i wykorzystując znajomość psychiki ludzkiej sprzedają mało wartościowy towar za dużą cenę. Takie tego typu działania psychologiczne zabierają człowiekowi jego własne zdanie.

    i trzecia opcja tez moje własne

    Reklama
    -wygoda
    -szybki wybór
    -nowe możliwości

    mam nadzieje że pomogłem :)

Rozwiązania

Podobne zadania

ariel23 polski Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: ariel23 5.4.2010 (15:16)
vampirek14 j.polski pomożecie?? Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: vampirek14 8.4.2010 (19:54)
noszekalosze Proooszę :) to tylko polski xD Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: noszekalosze 8.4.2010 (21:03)
karolinabuczak1 felieton o reklamie POMOCY Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: karolinabuczak1 14.4.2010 (20:35)
djsiameypl HELP! POLSKI NA JUTRO!! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: djsiameypl 14.4.2010 (20:48)

Podobne materiały

Przydatność 60% Rodzaje reklamy.

Reklama jest wszelką płatną formą nieosobowego przedstawiania i popierania produktów, usług oraz idei przez określonego nadawcę. Wyróżniamy wiele rodzajów reklam. Z punktu widzenia celów strategicznych przedsiębiorstwa wyróżnia się następujące reklamy: • reklama informacyjna, zwracająca uwagę na korzyści, jakie osiągną nabywcy kupując reklamowany produkt lub...

Przydatność 60% Analiza Reklamy

http://www.youtube.com/watch?v=uR8dCgh5cQs analiza reklamy banku Millenium Alnur Seidumanov 1)OPIS REKLAMY Akcja toczy sie na jednym z nowoczesnych osiedli. Bohaterami sa solisci grupy FEEL. Przyjezdzajac samochodem na osiedle solisci slysza jak kobieta na balkonie spiewa ich znana, patryotyczna piosenke. Zaczynaja razem spiewac, dolaczaja sie do nich inni sasiedzi. Wszyscy sa usmiechnieci,...

Przydatność 55% Analiza reklamy na podstawie reklamy Frugo

Mimo, ze reklama jest zjawiskiem znanym ludziom od bardzo dawna (najstarsza udokumentowana jej forma są gliniane tabliczki babilońskie, których wiek określany jest na 5000 lat.), w pełni rozwinęła się dopiero w wieku XX. Postęp techniczny oraz rozwój nauk sprawił, ze reklama stała się niezwykle skutecznym i jednocześnie kontrowersyjnym narzędziem marketingowym. Reklamę...

Przydatność 75% „Mechanizmy prowokacji w reklamie” dział : Psychologia reklamy

Twórcy reklam wciąż szukają nowych rozwiązań na zaintrygowanie i pozyskanie klientów. Zadają sobie wiele trudu, by stworzyć skuteczny komunikat, który odbiorca zaszufladkuje w gowie tak, jak oni tego chcą; aby podsunąć mu motywację do działania; jak mówić jedno, by przekazywać drugie, i jakich słów użyć, by wzbudzić czujność nabywców. Prowokacja jest określeniem...

Przydatność 50% Reklamy Calvin Klein, kontrowersje

Zarzuty wymierzone w branżę reklamową w związku z nadużywaniem w reklamach odniesień do seksu, erotyzmu itp., nie są na dzień dzisiejszy gorącym tematem, czymś, co mogłoby wedrzeć się na pierwsze strony gazet czy do głównego wydania dziennika. W dalszym ciągu eksploatuje się w reklamach treści seksualne, ozdabia tym przekaz, wg niektórych uprzedmiotawia kobiety, propaguje...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji