Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

rutkowska

opisz stroj slaski kobiecy w kilku zdaniach

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Nie napisałaś o strój z jakiego regionu Śląska Ci chodzi.
    Jest to o tyle istotne, że inaczej wygląda strój kobiecy np. ze Śląska Cieszyńskiego a inaczej strój rozbarski.

    Opiszę strój rozbarski - nazywany też bytomskim.

    Śląski strój kobiecy składał się z białej bluzki z krótkim rękawem i dużym , wykończonym koronką kołnierzem. Na to zakładany był aksamitny gorset - panny i młode mężatki miały czerwone gorsety a starsze kobiety czarne.
    Spódnice były mocno marszczone z tyłu a gładkie z przodu i po bokach. Pod spódnicę Ślązaczki wkładały halki. Na spódnice zakładały kwiecisty fartuch .
    Na nogi zakładano białe pończochy oraz czarne półbuty na niewysokim obcasie.
    Ozdobą stroju Ślązaczek były sznury prawdziwych korali oraz jedwabne wstążki.
    Młode dziewczęta chodziły uczesane w warkocz ozdobiony jedwabna kokardą . Na wyjątkowe okazje ubierały tzw. galandy - czyli wysokie wianki z błyszczącymi koralikami oraz wstążkami.
    Mężatki nosiły na głowach chusty lub czepce.

    W takim stroju występują przeważnie artystki z zespołu ŚLĄSK

Podobne zadania

kamil123 Opisz osobę Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: kamil123 10.4.2010 (14:53)
olka12311 legenda pt. bazyliszek artura oppmana .: 1.jako przewodnik opisz maćkowi i Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: olka12311 10.4.2010 (21:02)
Macia_G Opisz, jakie sprawy można załatwiać w urzędach i instytucjach Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: Macia_G 14.4.2010 (17:24)
wojta12213 opisz zespół Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: wojta12213 14.4.2010 (19:03)
ziomalkaiza Lektura pt. "Robinson Cruzoe" kl. 6 Opisz jako Robinson (czyli Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: ziomalkaiza 14.4.2010 (19:07)

Podobne materiały

Przydatność 70% Rozwiń w kilku zdaniach myśl że ''nic dwa razy się nie zdarzy''

Każdy człowiek jeżeli mu się coś podoba to stara się do tego wrócić, zarówno w myślach jak i czynach. Jednakże z góry jest skazany na niepowodzenie. Temat ten był wielokrotnie poruszany przez artystów, filozofów jak i zwykłych ludzi. Jednym z takich wielkich filozofów był Heraklit z Efezu powiedział kiedyś ?panta rhei? co można przetłumaczyć następująco : ?wszystko...

Przydatność 80% Opowiadanie o zwykłej kobiecie

Jak zwykle wcześnie rano budzik oznajmia, że wybiła właśnie 5:15 i czas wstawać do pracy. Za oknami ciemno, a ja jeszcze nie wstaję, leniwe oczy nawet nie chcą się otworzyć. Wtedy, gdy jestem pomiędzy niedokończonym snem, a jawą, zaczynam rozmyslać nad tym, co mnie spotkało przez całe życie. Kim jestem? Staram odpowiedzieć sobie na pytania o sens własnej egzystencji,...

Przydatność 70% Wiersz o kobiecie „Piękno Kobiety”

Piękno Kobiety Kobieta piękna jest jak przyroda, przy wschodzie słońca. Włosy złociste ma jak słońce, na...

Przydatność 50% Coniunctivuas w zdaniach podzrzędnych

1. ZD. CELOWE I DOPEŁNIENIOWE - Stosujemy do con. temporum, ale może wystąpić tylko czynność równoczesna -Spójniki, po których wystepują często: +ut (uti)-aby, że, żeby +neu (neve)- i/aby nie +ne-aby nie +quo + comparativus np. quo facilius-tym łatwiej 2.ZD. SKUTKOWE -nie stos. do con. temp. -spójniki: ut, ne, ut(nemo)(nihil) -wskażniki: +talis-tego rodzaju, taki...

Przydatność 70% Dwa sposoby mówienia o kobiecie. Dokonaj analizy porównawczej fragmentów.

Kobieta w literaturze zawsze zajmowała bardzo ważną pozycje. Niejednokrotnie była powodem waśni ( Helena „Trojańska”), punktem wokół którego toczyła się akcja, przedmiotem nieszczęść (Antyczna Pandora), postacią kierującą rozwojem sytuacji w utworze ( Balldyna, Hamlet ).Kobieta wg. mnie jest na ogół postacią o wiele bardziej tajemniczą niż mężczyzna i kreowanie jej...

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji

Pierwszy raz?

Zapoznaj się z krótkim opisem jak sprawnie zdobywać punkty, sprawdź ile kosztuje dodanie zadania, itp. Zapoznaj się z możliwościami serwisu Zaliczaj.

Zaproś swoich znajomych

Zaproś swoich znajomych do serwisu. Im więcej osób zaprosić, tym więcej zdobędziesz punktów. Zarób nawet 100 punktów.