Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

elcia20

Dla każdej z liczb :3, 7, 9, 23, 77 znajdz liczbę;a) 10 razy od niej mniejszą ,b) 31 razy od niej mniejszą. Sprowadz podane ułmki do wspólnego licznika: a) 2/3 i 4/7, b) 3/5 i 2/3 ,c) 6/11 i 5/12 , d) 9/35 i 15/173. Wypisz wszystkie ułamkiwłaściwe większe od 1/2 o mianowniku: a) 3, b) 5, c) 7 , d)10, e) 13.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    zad1)
    a) liczba 10 razy mniejsza od

    -> liczby 3 to 3/10 (lub 0,3)

    bo

    3 :10 = 3/10
    lub
    3 : 10 = 0,3



    -> liczby 7 to 7/10 ( lub 0,7)

    bo

    7 : 10 = 7/10
    lub
    7 : 10 = 0,7



    -> liczby 9 to 9/10 ( lub 0,9)

    bo :

    9 : 10 = 9/10
    lub
    9 : 10 = 0,9


    -> liczby 23 to 2 i 3/10 ( lub 2,3)

    bo :
    23 : 10 =

    =23 * 1/10 =

    = 23/10 = 2 i 3/10

    lub
    23 : 10 = 2,3


    -> liczby 77 to 7 i 7/10 ( lub 7,7)

    bo
    77 : 10 =

    = 77 * 1/10 =

    = 77/10 = 7 i 7/10

    lub

    77 : 10 = 7,7


    b) liczba 31 razy mniejsza od

    -> liczby 3 to liczba 3/31

    bo
    3 : 31 =

    = 3 * 1/31=

    = 3/31



    -> liczby 7 to liczba 7/31

    bo

    7 : 31=

    = 7 * 1/31=

    = 7/31



    -> liczby 9 to liczba 9/31

    bo

    9 : 31=

    = 9 * 1/31=

    = 9/31



    -> liczby 23 to liczba 23/31

    bo:

    23 : 31=

    = 23 * 1/31=

    = 23/31



    -> liczby 77 to liczba 2 i 15/31

    bo :

    77 : 31=

    = 77 * 1/31 =

    = 77/31=

    = 2 i 15/31


    zad 2)

    a) 2/3 i 4/7, -> wspólnym mianownikiem będzie liczba 21
    (bo 3 * 7= 21)

    mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy ->7
    mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy -> 3

    14/21 ......i ............12/21



    b) 3/5 i 2/3 -> wspólnym mianownikiem będzie liczba 15
    (bo 5 * 3= 15)

    mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy -> 3
    mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy -> 5

    9/15 ........ i .........10/15



    c) 6/11 i 5/12 -> wspólnym mianownikiem będzie liczba -> 132
    (bo 11 * 12 = 132)

    mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy -> 12
    mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy-> 11

    72/132 .......... i ...........55/132



    d) 9/35 i 15/173 -> wspólnym mianownikiem będzie liczba -> 6055
    (bo 35 * 173 = 6055)

    mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy -> 173
    mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy -> 35

    1557/6055...... i .............525/6055




    zad 3.Ułamki właściwe większe od 1/2

    a) o mianowniku 3
    2/3

    bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 6 otrzymujemy takie wyniki:

    1/2 = 3/6

    2/3 = 4/6


    b) o mianowniku 5

    3/5 , 4/5

    bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 10 otrzymujemy takie wyniki:

    1/2 = 5/10

    3/5 = 6/10

    4/5= 8/10


    c) o mianowniku 7

    4/7 , 5/7, 6/7

    bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 14 otrzymujemy takie wyniki:

    1/2 = 7/14

    4/7 = 8/14

    5/7= 10/14

    6/7 = 12/14


    d) o mianowniku 10

    6/10 , 7/10 , 8/10 , 9/10

    bo

    1/2 = 5/10

    5/10 < 6/10
    5/10 < 7/10
    5/10 < 8/10
    5/10 < 9/10


    e) ułamki o mianowniku 13

    7/13 , 8/13 , 9/13, 10/13, 11/13, 12/13

    bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 26 otrzymujemy takie wyniki:

    1/2 = 13/26

    7/13 = 14/26

    8/13 = 16/26

    9/13 = 18/26

    10/13 = 20/26

    11/13 = 22/26

    12/13= 24/26

Rozwiązania

  • sandrusia12366

    1).3:10 , 3:31
    7:10 , 7:31
    9:10 , 9:31
    23:10 , 23:31
    77:10 , 77:31
    2) a)14/21 i 12/21
    b)9/15 i 10/15

  • CzaAarNaAa_

    a).
    0,3
    0,7
    0,9
    2,3
    7,7
    b).
    3/31
    7/31
    9/31
    23/31
    77/31= 2 i 15/31

Podobne materiały

Przydatność 50% Liczba "pi"

LICZBA pi Jest to chyba najbardziej znana liczba niewymierna i jednocześnie najstarsza ze znanych nam cyfr tego typu (liczy sobie ok 4000 lat - w Egipcie znaleziono zapiski na jej temat dotowane na ten właśnie okres czasu). jest to nic innego jak obwód koła podzielony przez jego średnicę. Wyznaczenie nie jest takie łatwe na jakie się nam wydaje. Pierwsze próby wyznaczenia polegały...

Przydatność 60% Liczba PI

Liczba π Liczba π jest liczbą niewymierną, określającą stosunek długości okręgu do długości jego średnicy. π=3,141592... Symbol π został pierwszy raz użyty w 1706 roku przez matematyka angielskiego Wiliama Jonesa. W powszechne użycie wszedł dopiero w połowie XVIII wieku po wydaniu Analizy L. Eulera. Najważniejszą w historii liczby π, prawdziwie przełomową datą...

Przydatność 70% Liczba PI

LICZBĘ PI- zwaną też ludolfiną określa się w matematyce jako stosunek obwodu koła do jego średnicy. W przybliżeniu wynosi ona 3,14.... i tak do nieskończoności... Najczęściej używaną sztuczką mnemotechniczną jest zapamiętanie wierszyka, w którym liczba liter kolejnego słowa to cyfra w rozwinięciu dziesiętnym . Znane są takie wierszyki w języku angielskim, francuskim,...

Przydatność 60% Liczba oktanowa

Liczba oktanowa- umowny wskaźnik charakteryzujący przeciwstukowe własności paliwa używanego do napędu silników spalinowych z zapłonem iskrowym, oznaczana za pomocą silników wzorcowych. Liczba oktanowa danego paliwa równa jest liczbowo takiej procentowej zawartości izooktanu (LO = 100) w mieszaninie z n-heptanem (LO = 0), przy której własności przeciwstukowe tej mieszaniny są...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji

Pierwszy raz?

Zapoznaj się z krótkim opisem jak sprawnie zdobywać punkty, sprawdź ile kosztuje dodanie zadania, itp. Zapoznaj się z możliwościami serwisu Zaliczaj.

Zaproś swoich znajomych

Zaproś swoich znajomych do serwisu. Im więcej osób zaprosić, tym więcej zdobędziesz punktów. Zarób nawet 100 punktów.