Treść zadania
Autor: lilii1212 Dodano: 1.11.2011 (17:47)
W podanych zdaniach postaw brakujące przecinki. Wyróżnij zdania nadrzędne i zapytaj o zdania podrzędne. Narysuj wykresy zdań złożonych. Uzupełnij wniosek.
1 Jaka będzie jutro pogoda dowiemy się z radia
2 Ciągle się zastanawiam nad tym czy na pewno podjąłem właściwą decyzję.
3 Kamil bardzo żałuje że nie mógł przyjść
4 Ala i Janka powtórzą ci dokładnie o czym była mowa na zebraniu
5 Z radością myślę o tym ze jutro odwiedzi nas ciocia ewa.
6 To,co zadał nauczyciel fizyki podyktuję ci przez telefon
7 Wszyscy rodzice pragną by ich dzieci były szczęśliwe.
8 Czego Jaś się nie nauczy tego Jan nie będzie umiał.
Wniosek:
Jeśli o zdanie podrzędne pytamy .... .
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Przeredaguj podane zdania, tak aby pozbyć się frazeologizmów .... Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: anahi09 29.3.2010 (18:56) |
Popraw błędy w zdaniach. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anahi09 29.3.2010 (20:06) |
Wyjaśnij w 2 zdaniach co znaczą te przysłowia: 1) Judaszowe srebrniki 2) Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: san_4 2.4.2010 (12:53) |
Proszę w miarę szybciutko :) Wiec tak: wypisz czesci mowy i zdania :D. 1. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: noszekalosze 8.4.2010 (21:06) |
w 8-10 zdaniach , Napisz kartkę z pamiętnika Balladyny zawierająca jej Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: klaudia5595 15.4.2010 (20:51) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Coniunctivuas w zdaniach podzrzędnych
1. ZD. CELOWE I DOPEŁNIENIOWE - Stosujemy do con. temporum, ale może wystąpić tylko czynność równoczesna -Spójniki, po których wystepują często: +ut (uti)-aby, że, żeby +neu (neve)- i/aby nie +ne-aby nie +quo + comparativus np. quo facilius-tym łatwiej 2.ZD. SKUTKOWE -nie stos. do con. temp. -spójniki: ut, ne, ut(nemo)(nihil) -wskażniki: +talis-tego rodzaju, taki...
Przydatność 70% Zdania złożone
Zdania złożone Zdania współrzędne Zdania współrzędne łączne (spójniki: i, oraz, a, ani, to - to, tudzież) _______ _ _ _ _ _______ Zdania współrzędne rozłączne (spójniki: albo, czy, lub, bądź) ______<___>______ Zdania współrzędnie przeciwstawne (spójniki: ale, a, bez, jednak, zaś, natomiast, czyli, to jest) _____>____<_____ Zdania współrzędne...
Przydatność 60% Części zdania
CZĘŚCI ZDANIA- podmiot, orzeczenie, dopełnienie, przydawka i okolicznik. METRYCZKA ORZECZENIA Do czego służy ta część zdania? Wyraża czynność lub stan podmiotu. Jak szukać orzeczenia? Pytaj tak jak o czasownik: co robi? w jakim jest stanie? co się z nim dzieje? Przykłady orzeczeń: Ula odrobiła lekcje. Obraz wisi na ścianie. Wyróżnisz: -Orzeczenie czasownikowe,...
Przydatność 65% Części zdania
Dopełnienie - część zdania, określa czasownik (czasem przymiotnik lub przysłówek), odpowiada na pytania przypadków zależnych (wszystkich oprócz mianownika) Przydawka - jest określeniem rzeczownika, odpowiada na pytania: jaki? który? ile? czyj? czego? z czego? Okolicznik - część zdania, określa czasownik (czasem przymiotnik lub przysłówek). Typy okoliczników:...
Przydatność 80% Części zdania
CZĘŚCI ZADNIA ORZECZENIE Czasownikowe – forma osobowa czasownika lub nieosobowa zakończona na –no lub -to. Zrobisz to jutro rano. Zebranie zakończono o czwartej. Imienne – składa się z łącznika (być, stać się, zostać) oraz orzecznika (rzeczownik, przymiotnik, zaimek lub inne) Zostanę reżyserem. Marysia jest przebiegła. PODMIOT Rzeczownik lub...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
oko1111 2.11.2011 (17:02)
1 Jaka będzie jutro pogoda, dowiemy się z radia
2 Ciągle się zastanawiam nad tym, czy na pewno podjąłem właściwą decyzję.
3 Kamil bardzo żałuje ,że nie mógł przyjść
4 Ala i Janka, powtórzą ci dokładnie o czym była mowa na zebraniu
5 Z radością myślę o tym ,ze jutro odwiedzi nas ciocia ewa.
6 To,co zadał nauczyciel fizyki ,podyktuję ci przez telefon
7 Wszyscy rodzice pragną ,by ich dzieci były szczęśliwe.
8 Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie