Treść zadania
Autor: ewusia-1488 Dodano: 17.10.2011 (20:54)
Pilne !!! i chyba łatwe
ZADANIE.NR1-wahadło matematyczne
Uczeń zawiesił na lince o długości 2,5m ciężarek o niewielkiej masie i rozmiarach. Następnie wychylił ciężarek z położenia równowagi o 10 cm i puścił go swobodnie, po czym zmierzył czas 100 "wahnięć", który wynosił 314 s.
1. Określ, jakim ruchem poruszał się ciężarek w opisanym doświadczeniu.
2. Określ wartość amplitudy początkowej ruchu wahadła.
3. Oblicz okres ruchu wahadła.
4. Wyraź w hercach częstotliwość wahadła.
5. Oblicz, ile "pełnych wahnięć" mogłoby wykonać wahadło w ciągu minuty.
zad.nr.2-Wiślane fale
Uczeń jeżdżąc na rowerze po bulwarach wiślanych,zauważył,że gdy po Wiśle przejedzie motorówka,to na wodzie pojawia się fala.Jechał w kierunku zgodnym z rozchodzącą się falą,tak że przednie koło roweru cały czas znajdowało się na równi z grzbietem fali.Spojrzał na szybkościomierz i odczytał,że jechał z szybkością 18km/h. Gdy zatrzymał się zauważył ,że co 2 sekundy grzbiet fali mijał przednie koło jego roweru.
1.Podaj szybkość opisanej z zadaniu fali.
2.Oblicz okres drgań cząsteczek na powierzchni wody.
3.Oblicz długość fali obserwowanej przez ucznia
4.Oblicz częstotliwość tej fali
5.Zaproponuj inny sposób wyznaczania szybkości rozchodzenia się fali
6.Oblicz,ile "wahnięć" na powierzchni wody wykona w ciągu jednej minuty kajak, który przed przepłynięciem motorówki spoczywał na powierzchni wody.
z góry dzięki ;)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
pilne!!!!! gestosc niklu wynosi 8,9g/cm3 a gestosc zelaza - Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: marta-piecha 30.3.2010 (19:42) |
III zasada dynamiki - zadanie Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: olcia96 7.4.2010 (21:14) |
Pilne na jutro.!!Pomóżcie.!! Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: brunetka00 11.4.2010 (14:54) |
jedno zadanie z Fizyki,pomożesz? Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: vampirek14 19.4.2010 (17:01) |
zadanie z fizyki pilne!!! Przedmiot: Fizyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: m35 19.4.2010 (17:21) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Zagadki matematyczne
1. Pewien młynarz pobierał jako wynagrodzenie dziesiątą część mąki, którą zmełł dla klienta Ile zmełł dla klienta, który po wynagrodzeniu młynarza miał jeden cetnar mąki? 2. Pewien chłopiec miał tyle samo braci i sióstr. Jego siostra Ala miała dwa razy więcej braci niż sióstr. Ile braci i sióstr było w tej rodzinie? 3. Dana jest szachownica wymiarach 8 x 8,...
Przydatność 70% Wahadło matematyczne
załącznik
Przydatność 60% Wzory matematyczne
WZORY MATEMATYKA POLE PROSTOKĄTA P = a * B POLE KWADRATU P = a*a POLE RÓWNOLEGŁOBOKU P = a * h PLE ROMBU P = (e * f) :2 POLE TRÓJKATA P = ( a * h ) :2 POLE TRAPEZU P = (a b) *h :2 WZORY SKRÓCONEGO MNOZENIA Kwadrat sumy (a b)2 = a2 2ab b2 Kwadrat różnicy (a ? b)2 = a2 ? 2ab b2 Różnica kwadratów a2 ? b2 = (a ? b) * (a b) WZORY...
Przydatność 50% Wzory matematyczne
Potęga o wykładniku całkowitym ujemnym a-n = 1an dla a ∈ R\{0} ∧ n ∈ N Potęga o wykładniku wymiernym amn=amn dla a ∈ R+∪{0}, m ∈ N i n ∈ N\{1} a-mn=1amn dla a ∈ R+, m ∈ N i n ∈ N\{1} Działania na potęgach Jeżeli m, n ∈ R i a, b ∈ R+ albo m, n ∈ Z i a, b ∈ R i a ≠ 0 i b ≠ 0, to: am · an = am+n aman = am-n (a · b)m = am · bm...
Przydatność 50% Wzory fizyczne i matematyczne
PODOBIEŃSTWO FIGUR aI/a=k k2=pI/p FUNKCJE ogólny wzór funkcji- y=ax b współczynnik kierunkowy- a WZORY SKRÓCONEGO MNOŻENIA kwadrat sumy- (a b)2=(a b)(a b)=a2 2ab b2 kwadrat różnicy- (a-b)2=(a-b)(a-b)=a2-2ab b2 różnica kwadratów- a2-b2=(a-b)(a b) FIZYKA ciężar ciała- Fg=mg (N) gęstość ciała- r=m/v (kg/m3) ciśnienie- p=Fn/s (Pa) ciśnienie hydrostatyczne-...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 18.10.2011 (08:38)
ZADANIE.NR1-wahadło matematyczne
Dane:
L = 2,5 m - długość wahadła
A = 10 cm - amplituda drgań
t = 314 s - czas 100 wahnięć
n = 100 - ilość wahnięć
1. Określ, jakim ruchem poruszał się ciężarek w opisanym doświadczeniu.
Ruchem harmonicznym (inaczej: ruchem drgającym)
2. Określ wartość amplitudy początkowej ruchu wahadła.
10 cm.
3. Oblicz okres ruchu wahadła.
T = t / n = 314 s / 100 = 3,14 s
4. Wyraź w hercach częstotliwość wahadła.
Częstotliwość = odwrotność okresu. f = 1 / T = 1 / 3,14 = około 0,32 Hz.
5. Oblicz, ile "pełnych wahnięć" mogłoby wykonać wahadło w ciągu minuty.
Minuta to 60 sekund. 60 / 3,14 = około 19,1 ; więc 19 pełnych wahnięć.
zad.nr.2-Wiślane fale
Dane:
v = 18 km/h - prędkość ucznia (i prędkość fali)
T = 2 s - okres drgań
1.Podaj szybkość opisanej z zadaniu fali.
18 km/h = 5 m/s
2.Oblicz okres drgań cząsteczek na powierzchni wody.
2 sekundy - podane jest w zadaniu
3.Oblicz długość fali obserwowanej przez ucznia
Długość fali = prędkość * okres. L = v * t = 5 m/s * 2 s = 10 m.
4.Oblicz częstotliwość tej fali
Częstotliwość to odwrotność okresu. f = 1 / T = 1 / 2 1/s = 0,5 Hz
5.Zaproponuj inny sposób wyznaczania szybkości rozchodzenia się fali
Można np. obserwować któryś z grzbietów fali i mierzyć czas przesunięcia się tego grzbietu od jakiegoś punktu na brzegu do innego, oddalonego o kilkanaście metrów (odległość musi być znana). Do tego trzeba dodać (lub odjąć) prędkość wody w Wiśle, mierzoną np. poprzez obserwację płynącego śmiecia (samemu NIE wrzucać !)
6.Oblicz,ile "wahnięć" na powierzchni wody wykona w ciągu jednej minuty kajak, który przed przepłynięciem motorówki spoczywał na powierzchni wody.
Minuta to 60 s, 60 / 2 = 30 wahnięć.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie