Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

123adusia456

Uzupełnij tekst :
Wiek XVIII ze względu na szczególne znaczenie wiedzy i rozumu określa się mianem epoki ....................... . W tym czasie gwałtownie rozwijały się nauki .............. . Fizyk ................... sformułował prawo powszechnego ciążenia ciążenia , a chemik ............... zbadał skład powietrza oraz wody . Dokonano także wielu rewolucyjnych .......... , m.in. James Watt skonstruował .................. , a John Kay - .................. . Ożywienie nastąpiło również w dziedzinie ....................... . Ówcześni myśliciele reprezentowali dwa główne kierunki : ................. i ....................... . W sztuce oświeceniowej dominowały dwa style - na początku XVIII w . narodziło się ................. , a w drugiej połowie stulecia ukształtował się ................ .
1. Przyporządkuj myślicielom oświeceniowym głoszone przez nich poglądy .
John Locke , Wolter , Jean - Jacques Rousseau , Karol Monteskiusz
- sprawiedliwe i skuteczne rządy są możliwe dzięki zasadzie trójpodziału władzy
- człowiek jest z natury dobry , a jego zepsucie wynika rozwoju cywilizacji
- wiedza człowieka płynie z doświadczenia
- osiągnięcia nauki oraz techniki potrafi wykorzystać tylko człowiek rozumny
2. Wpisz do tabeli informacje dotyczące osiągnięć poszczególnych uczonych oraz dziedzin , którymi się zajmują
postać dziedzina nauki osiągnięcia
Izaak Newton
Antoine Lavoiser
Karol Linneusz
Anders Celsjusz

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    ...epoki oświecenia.

    ... nauki ścisłe.

    Fizyk Izaak Newton ...

    chemik Antoine Lavoisier....

    rewolucyjnych ...(nie wiem)

    skonstruował ... (nie wiem)

    John Kay` ... (nie wiem)

    ...w dziedzinie filozofii...

    kierunki empiryzm i racjonalizm ...

    ... zasadę trójpodziału władzy ...

    .... się rokoko...

    ... się klasycyzm...

    _______________________________________________________



    Zad. 1

    1 - c

    2 - d

    3 - b

    4 - a



    ______________________________________________________



    Zad.2

    Izaak Newton

    - Fizyk

    - udowodnił że istnieje przyciąganie Ziemskie

    Antoine Lavoisier

    - chemik

    - wykazał, że woda składa się z wodoru i tlenu

    Karol Linneusz

    - Lekarz, Botanik

    - Z klasyfikował gatunki roślin i zwierząt

    Anders Celsjusz

    - Fizyk i astronom

    - Zaproponował przyjęcie nowej skali pomiaru temperatury

Podobne zadania

PROSTOtv napisz okoliczności i znaczenie koronacji Bolesława Chrobrego i Śmiałego Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: PROSTOtv 7.4.2010 (16:49)
nicka15 konflikty ze szwedami- siedemnasty wiek. Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: nicka15 12.4.2010 (18:57)
malinowokolorowo XVII wiek Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: malinowokolorowo 21.4.2010 (18:53)
jao-cha wyjaśni jakie znaczenie dla sytuacji międzynarodowej miał układ monachijski. Przedmiot: Historia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: jao-cha 3.5.2010 (17:08)
Marta opisz znaczenie zwycięstwa pod Racławicami|max 3 zdania Przedmiot: Historia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: Marta 6.5.2010 (20:44)

Podobne materiały

Przydatność 65% XVIII wiek

Dzieje każdego z narodów i państwo to szereg posplatanych ze sobą okresów mniej lub bardziej szczęśliwych. W historii Rzeczypospolitej również obserwujemy zmiany. Po okresie złotego wieku XVI nastąpił kryzys wieku XVIII. Właśnie z tego okresu pochodzi porównanie Rzeczypospolitej do kolosa na glinianych nogach. Uważam to porównanie za bardzo trafne. Argumentem, który jest...

Przydatność 70% Prusy - XVIII wiek

Prusy były państwem drugorzędnym: aż do 1657 (podpisanie traktatu welawskiego) pozostawała pod lenną zwierzchnością Korony Polskiej, brandenburska część monarchii wchodziła w skład Rzeszy Niemieckiej i z tego tytułu posiadała ograniczoną suwerenność, w wojnie 30-letniej armie austriackie i szwedzkie okupowały i plądrowały bezbronne terytoria Brandenburgii i Prus. Sytuacja...

Przydatność 75% Austria - XVIII wiek - absolutyzm

Dynastia Habsburgów była jedyną dynastią, która posiadała tak wiele terytoriów (ziemie zróżnicowane pod względem gospodarczym, językowym, kulturowym – Austria, Styria, Karyntia, Tyrol, Czechy i Węgry) połączonych unią personalną. Centrum monarchii stanowiła Austria ze stołecznym Wiedniem. W 1713 Karol VI ogłosił nową ustawę rodzinną pod nazwą „sankcji pragmatycznej...

Przydatność 55% Wiek XVIII w Polsce.

SYTUACJA SPOŁECZNO-POLITYCZNA W Polsce w odróżnieniu od Francji dominowała szlachta, a nie mieszczaństwo. Następował upadek miast. Był zły stan gospodarki. Następował rozkład organizacji państwowej. Prestiż Rzeczpospolitej na forum międzynarodowym upadł. Polska stała się pionkiem w rękach sąsiadów (rozbiory). Król (Stanisław August Poniatowski) przystąpił do walki z...

Przydatność 50% Absolutyzm europejski (XVI – XVIII wiek)

Pod koniec XVI wieku w Europie wykształciła się nowa forma władzy będąca zarówno ostatnią formą państwa feudalnego – absolutyzm . Charakterystyczne dla tego ustroju jest to , iż władzę w państwie dzierży jednostka nie ograniczona w jej sprawowaniu przez żaden organ reprezentujący zbiorowość ( rady lub zgromadzenia ) .Władca jest źródłem prawa i stoi ponad nim...

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji

Pierwszy raz?

Zapoznaj się z krótkim opisem jak sprawnie zdobywać punkty, sprawdź ile kosztuje dodanie zadania, itp. Zapoznaj się z możliwościami serwisu Zaliczaj.

Zaproś swoich znajomych

Zaproś swoich znajomych do serwisu. Im więcej osób zaprosić, tym więcej zdobędziesz punktów. Zarób nawet 100 punktów.