Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

globus1

Historia klasa 5

1. pojęcia - akwedukt, sfinks, koloseum, łuki triumfalne, faraon, filozofia
2. Czym różni się politeizm od monoteizmu?
3. Z jakich ksiąg składa się Biblia?
4. Tytuły dzieł Homera.
5. Porządki architektoniczne.
6. Dyscypliny sportowe wchodzące w skład pięcioboju.
7. Bogowie Grecji - Zeus, Hermes, Hefajstos, Posejdon, Atena, Hades, Afrodyta.
8. Pojęcia związane z ustrojem Aten - demokracja, zgromadzenie ludowe oraz ustrojem Rzymu - senat,
republika, cesarz

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    AD.1
    1. AKWEDUKT – DOPROWADZAŁY WODĘ DO MIASTA.
    2. SFINKS – TO POSTAĆ LEŻĄCEGO LWA Z GŁOWĄ CZŁOWIEKA ,CZĘSTO Z TWARZĄ FARAONA EGIPSKIE SFINKSY BYŁY PŁCI MĘSKIEJ.
    3. KOLOSEUM - ZOSTAŁO ZBUDOWANE ZA PANOWANIA WESPAZIANO
    I OSŁONIĘTE W 80 R. N.E. PRZEZ TYTUSA PRZÓD MA 50 METRÓW WYSOKOŚCI ,A WEWNĘTRZNA ARENA W KSZTAŁCIE ELIPSY AMFITEATR MÓGŁ POMIEŚCIĆ 50 000 TYŚ .WIDZÓW.POKAZYWANO TAM WALKI GLADIATORÓW I POKAZ BITW MORSKICH.
    4. ŁUKI TRIUMFALNE - WZNOSZONE BYŁY PRZEZ RZYMIAN NA CZEŚĆ ZWYCIĘSKICH WODZÓW.MIAŁY POSTAĆ OGROMNYCH WOLNO STOJĄCYCH BRAM ZDOBIONYCH PŁASKORZEŹBAMI.
    5. FARAON – WŁADCA EGIPTU ,BYŁ UZNAWANY PRZEZ SWOICH PODDANYCH ZA BOGA.POSIADAŁ ON NIEOGRANICZONĄ WŁADZĘ ,CZYLI RZĄDZIŁ W SPOSÓB DESPOTYCZNY .
    6. FILOZOFA – CZYLI UMIŁOWANIE MĄDROŚCI JEST REFLEKSJĄ NAD RZECZYWISTOŚCIĄ.
    AD.2 POLITEIZM – TO WIARA W WIELU BOGÓW (WIELOBÓSTWO).A MONOTEIZM TO WIARA W JEDNEGO BOGA.
    AD.3KSIĘGA CZYLI BIBLIA SKŁADA SIĘ Z 73 KSIĘG STAREGO TESTAMENTU CZYLI 46 KSIĄG I NOWEGO TESTAMENTU 27 KSIĄG.

    AD.4 DZIEŁA HOMERA: „ILIADA”, „ODYSEJA”
    AD.5 PORZĄDEK ARCHITEKTONICZNY TO SYSTEM KONSTRUKCYJNO- DEKORACYJNY, KTÓREGO ELEMENTY ,O OKREŚLONYM KSZTAŁCIE I SPOSOBIE DEKORACJI ,SĄ POWIĄZANE OKREŚLONYMI PROPORCJAMI .
    AD.6 BIEGI, SKOKI W DAL, RZUT OSZCZEPEM, RZUT DYSKIEM, ZAPASY, PÓŹNIEJ DO PROGRAMÓW DOSZŁY WALKI BOKSERSKIE ,I WYŚCIGI KONNE.
    AD.7
    - ZEUS BYŁ OJCEM BOGÓW I PANEM NIEBA I ZIEMI .
    - HERMES OPIEKOWAŁ SIĘ KUPCAMI ,PODRÓŻNIKAMI I PASTERZAMI BYŁ POSŁAŃCEM BOGÓW ,DOPROWADZAŁ TAKŻE DUSZE ZMARŁYCH DO PODZIEMNEGO KRÓLESTWA.
    - HEFAJSTOS BYŁ BOSKIM KOWALEM NAJPRACOWITRZY Z BOGÓW WYKÓWAŁ ON PIORUNY DLA ZEUSA.
    - POSEJDON BYŁ BOGIEM MÓRZ I HADESEM ,BOGIEM PONUREGO ŚWIATA PODZIEMNEGO.
    -ATENA BYŁA BOGINIĄ MĄDROŚCI I SZTUKI WOJOWANIA.
    - HADES BYŁO TO WEJŚCIE DO PODZIEMNEGO ŚWIATA ZMARŁYCH .WEJŚCIA DO HADESY PILNOWAŁ TRZYGŁOWY PIES CEBER.
    - AFRODYTA – BYŁA BOGINIĄ MIŁOŚCI I PIĘKNOŚCI.
    AD.8 DEMOKRACJA TO DOSŁOWNIE „WŁADZA LUDU”, SYSTEM RZĄDÓW ,OBOWIĄZUJĄCY W STAROŻYTNYCH ATENACH I OBECNIE.
    ZGROMADZENIE LUDOWE BRALI UDZIAŁ PLEBEJUSZE.
    CESARSTWO TO FORMA RZĄDÓW ,GDZIE WŁADZA SPOCZYWA W RĘKACH JEDNEGO CZŁOWIEKA.

Podobne zadania

natalka3864 Historia Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: natalka3864 29.3.2010 (17:18)
kowal HISTORIA OPOLA Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: kowal 29.3.2010 (18:55)
Zmylka Historia - określanie wieków. Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa 3 rozwiązania autor: Zmylka 29.3.2010 (19:08)
kamcia_1997 Historia Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: kamcia_1997 9.4.2010 (16:54)
paulaa123 Historia , prawa dziecka . Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa 1 rozwiązanie autor: paulaa123 10.4.2010 (14:35)

Podobne materiały

Przydatność 75% Koloseum

Amfiteatr był rzymskim wynalazkiem. Arena w kształcie elipsy otoczona kilkoma kondygnacjami miejsc dla widzów pozwalała tłumom bezpiecznie spoglądać w dół i obserwować walki i rzezie. Tutaj walczyli gladiatorzy, tutaj pokazywano egzotyczne zwierzęta, a potem urządzano ich pogrom. W Rzymie istniały już wcześniej amfiteatry, lecz po wielkim pożarze w 64 roku n.e. potrzebny był...

Przydatność 50% Koloseum

Amfiteatr był rzymskim wynalazkiem. Arena w kształcie elipsy, otoczona kilkoma kondygnacjami miejsc dla widzów, pozwalała tłumom bezpiecznie spoglądać w dół i obserwować walki i rzezie. Tutaj walczyli gladiatorzy, tutaj pokazywano egzotyczne zwierzęta, a potem urządzano ich pogrom. W Rzymie istniały już wcześniej amfiteatry, lecz po wielkim pożarze w 64 roku n.e. potrzebny był...

Przydatność 55% Koloseum

KOLOSEUM . Największy amfiteatr w Rzymie , symbol antycznego Rzymu , został wzniesiony za czasów dynastii Flawiuszy, stąd jego nazwa Amphiteatrum Flavium . Nazwy Koloseum zaczęto używać w średniowieczu , przypuszczalnie z powodu stojącego w westybulu pobliskiego Domus Aurea ogromnego brązowego posągu Nerona , przedstawiającego cesarza jako boga słońca . Budowę teatru...

Przydatność 55% Klasa szkolna

Klasa szkolna jest grupą wtórną, utworzoną w sposób formalny dla celów głównie dydaktycznych. Jednakże, gdy przekształca się w grupę nieformalną, może mieć ogromny wpływ na jednostkę. Grupy nieformalne stanowią pewną odmianę grup pierwotnych. Jednostka należy do nich na zasadzie wspólnych zainteresowań, dobrowolnie członkowie kontaktują się za sobą często i...

Przydatność 50% Reakcje chemiczne - I klasa

Reakcje egzotermiczne: 2Mg + O2 = 2MgO CH4 + 2O2 ® CO2 + 2H2O Zn + 2HCl ® ZnCl2 + H2 Fe + 2HNO3 ® Fe(NO3)2 + H2 2NaOH + H2SO4 ® Na2SO4 + H2O KOH + HNO3 ® KNO3 + H2O Reakcje endotermiczne: 2HgO ® 2Hg + O2 Cu(OH)2 ® CuO + H2O N2 + O2 ® 2NO 2% produktu przy 2000C H2 + J2 ® 2HJ CaCO3 ® CaO +CO2 NH4 HCO3 ® NH3 + CO2 + H2O wodorowęglan...

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji

Pierwszy raz?

Zapoznaj się z krótkim opisem jak sprawnie zdobywać punkty, sprawdź ile kosztuje dodanie zadania, itp. Zapoznaj się z możliwościami serwisu Zaliczaj.

Zaproś swoich znajomych

Zaproś swoich znajomych do serwisu. Im więcej osób zaprosić, tym więcej zdobędziesz punktów. Zarób nawet 100 punktów.