Treść zadania

alexi100

A) Ewa powiedziała do olka pomyśl Jakąś LICZBE odejmij 3 wynik pomnóż przez 3 odejmij dwukrotność liczby pomyślanej na początku dodaj 12.
Olek otrzymał liczbe 18.Jaką pomyślał na początku??
b)olek powiedział do ewy pomyśl jakąś liczbe pomnóż przez 2 i dodaj 1.Pomnóż wynik przez 3 Odejmij liczbę 5 razy większą niż ta którą pomyślałaś na początku jaką liczbe otrzymałaś


proszę o pomoc

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    A) (x-3)*3 - 2x +12 = 18
    3x-9-2x+12=18
    3x-2x=18-12+9
    x=15
    Olek pomyślał liczbę 15.

    B)
    (2x+1)*3 - 5x = 0
    6x+3-5x=0
    x= -3

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% Wynik Rutherforda

Wynik Rutherforda Celem eksperymentu Rutherforda bylo potwierdzenie teorii, ze atomy sa latwo przenikalnymi, neutralnymi kulkami. Oczekiwano, ze naladowane czastki alfa, niosace duza energie bez problemu przebija sie przez kilka atomow. Czastki alfa mialy zatem przebijac sie na wprost przez cienka warstwe zlota i pozostawic slady na niewielkim wycinku ekranu z tylu, za folia....

Przydatność 55% Wynik finansowy

1.Opisz i scharakteryzuj wynik finansowy netto i jego rozliczenie. Prowadząc działalność gospodarczą, przedsiębiorstwo może osiągnąć dodatni (pozytywny) wynik finansowy, kiedy przychody będą wyższe od kosztów lub też może osiągać wartość ujemną (negatywną), wówczas, kiedy to koszty osiągną wyższą wartość. Tylko dodatni wynik finansowy jest zyskiem, natomiast...

Przydatność 60% Wynik finansowy

WYNIK FINANSOWY jest podstawowym miernikiem oceny działalności podmiotu gospodarczego gdyż odzwierciedla w sposób całościowy osiągnięte efekty i poniesione nakłady. Dodatni wynik finansowy jest zyskiem a ujemny stratą. WYNIK NA SPRZEDAŻY stanowi różnicę między sumą należnych przychodów ze sprzedaży produktów, towarów towarów innych skł. Majątku obrotowego bez podatku...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji