Treść zadania

kopciuszek14

W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznanych przyczny z torebki znikneła połowa irysów i trzecia część krówek , łącznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostało w torebce ?



Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób , czyli 1/3 dziewcząt
i 2/7 chłopaków. Ile dziewczat i ilu chłopców pisało ten test?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    ilość cukierków irysów -> x
    ilość cukierków krówek -> y

    zniknęło
    1/2x
    1/3y
    łącznie 18 cukierków

    1/2x + 1/3y= 18
    x - 1/2x= y - 1/3y

    1/2x + 1/3y = 18
    1/2x = 2/3y

    1/2x= 18 - 1/3y
    1/2x= 2/3y

    1/2x= 18- 1/3y
    18 - 1/3y = 2/3 y

    1/2x = 18 - 1/3 y
    - 1/3x - 2/3x= -18

    1/2x= 18 - 1/3y
    - 3/3x= -18/*(-1)


    1/2x = 18 - 1/3y
    3/3x= 18

    1/2x= 18 - 1/3y
    y = 18

    1/2x = 18 - 1/3 * 18
    y = 18

    1/2x= 18 - 18/3
    y = 18

    1/2x= 18 - 6
    y=18

    1/2x= 12 /*2
    y = 18

    x= 24
    y = 18



    spr.
    1/2x + 1/3y= 18
    1/2 * 24 + 1/3 *18 = 18
    24/2 + 18/3= 18
    12 + 6 = 18
    18 = 18
    L=P

    w torebce zostało : 1/2 ilości irysów i 2/3 ilości krówek

    1/2 * 24 + 2/3 *18=

    = 24/2 + 2*18/3=

    = 12 + 36/3=

    = 12 + 12=

    =24


    W torebce zostały 24 cukierki.


    zad2.
    ilość dziewcząt -> x
    ilość chłopców -> y

    ogólna liczba uczniów piszących test -> 150

    x+y = 150
    1/3x + 2/7y = 46

    x= 150 -y
    1/3x+ 2/7y = 46

    x= 150 -y
    1/3* ( 150-y) + 2/7y = 46

    x= 150 - y
    150/3 - 1/3y + 2/7y = 46

    x= 150 - y
    50 - 7/21y + 6/21y = 46

    x= 150 -y
    - 7/21y + 6/21y = 46 -50

    x= 150 - y
    - 1/21y = -4 /*(-1)

    x= 150 -y
    1/21y = 4 / * 21

    x= 150 - y
    y = 4*21

    x= 150 - x
    y= 84

    x= 150- 84
    y = 84

    x= 66
    y = 84


    spr.
    1/3 x + 2/7y = 46
    1/3* 66 + 2/7* 84= 46
    66/3 + 2*84/7 = 46
    22 + 168/7 = 46
    22 + 24= 46
    46=46
    L=P

    Ten test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 100% Przyczny wypraw geograficznych w XVw.

Przyczny: -wysokie ceny towarów sprowadzanych z krajów Wschodu -Europejskie towary sprzedawane bylykupcom arabskim i były tańsze -ujemny bilans handlu ze Wschodem -odpływ kruszców szlachetnych z Europy -brak pieniędzy utrudniał wzrost produkcji -opanowanie przez Turków Cesarstwa Bizantyjskiego i Egiptu i krajów arabskich -chęć poznania świata szukanie ziem pod osadnictwo...

Przydatność 70% Przyczny i skutki odkryć geograficznych

Skutki odkryc odkryc geograficznych : Dobre skutki: A)gospodarcze -powstawały i rozwijały się nowe miasta -powstawały wielkie imperia kolonialne -rozwijała się gospodarka towarowo-pieniężna -sprowadzano do Europy nieznane dotąd rośliny rośliny towary(ziemniaki , kukurydze,tyton,cukier,kakao) B)Społeczne: -zawierano wiele małżeństw mieszanych np.hiszpansko-indianskich...

Przydatność 70% Przyczny upadku Rzeczypospolitej w II połowie XVIII wieku

Na upadek Rzeczypospolitej złożyło sie wiele spraw. Głównymi były kryzys gospodarczy i polityczny. Jedna z przyczyn pojawiła się juz w XVII wieku, a dokładniej w 1652 roku gdy to po raz pierwszy Władysław Siciński użył liberum veto. Od tego czasu veto było używane 73 razy, co kompletnie dezorganizował pracę sejmu i nie pozwalało wprowadzać reform przyczyniających sie do...

Przydatność 50% W ilu nieznanych jeszcze językach, i ilu teatrach ta scena zostanie jeszcze powtórzona

27 marca przypadał Międzynarodowy Dzień Teatru Telewizji. TVP 1 przygotowała niebanalną propozycję- premierę inscenizacji „Juliusza Cezara” w przekładzie Stanisława Barańczaka, reżyserii Jana Englerta, odtwórcy roli głównej. Iluż analogii z aktualną polska rzeczywistością, fenomenami politycznymi, sensem istnienia mediów, w tym telewizji, w procesie kształtowania...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji