Treść zadania

lallala

Rozwiąż przykłady:
a)1/5 + 2/10 + 4/8 =....
b) 8/16 + 2/5 + 3/8=...
c)25/30 +50/100 + 6/7 =...
Może mi ktoś to wytłumaczyć?? nie jak sie dodaje tylko jak sprowadzic do wspolnego mianownika i licznika w 3 liczbach takiech trudnych? DAJĘ OCZYWIŚCIE NAJ NIE TYLKO LICZY SIĘ ! ODPOWIEDŹ!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    NO więc chodzi o to, że patrzysz, co się stanie jak pomnozysz dwa pierwsze mianowniki przez siebie, np. 5*10= 50 a żeby sprawdzić, czy ten trzeci ułamek, tez się sprowadzi do 50 to dzielisz 50 przez 8, 50:8 wyjdzie z resztą, no nie?
    No to pomnóżmy 2 i 3 mianownik przez siebie, wychodzi 80, bo 8*10=80, a czy 80 dzieli się przez 5? Dzieli się wiec bedziemy mieli teraz takie działanie:

    1/5+2/10+/4/8= 16/80+16/80+ 40/80= 72/80
    bo jak już znajdziemy wspólny mianownik, to licznik mnożymy tyle razy, ile we wspólnym mianowniku dzieli się mianownik zmienaniego ulamka, np w 80 5 mieści si e16 razy więc bedzie 16/80


    Mam nadzieję, że pomogłam

Rozwiązania

  • kornelia

    a)1/5 + 2/10 + 4/8 = 8/40 + 8/40 + 20/40= 36/40 = 9/10
    DLA liczb 5,8,10 wspólnym mianownikiem będzie liczba 40, ponieważ 5*8,4*10,8*5jest 40. a licznik mnożysz o tyle samo co mianownik

    b) 8/16 + 2/5 + 3/8= 1/2 + 2/5 +3/8 =20/40 + 16/40 + 15/40 = 51/40 = 1 11/40
    (tutaj pierwszy ułamek skróciłam, aby było łatwiej liczyć i liczymy podobnie jak wyżej(ułamek 8/16 skróci się o 8, czyli 8:8=1 i 16:8=2 stąd 1/2)

    c)25/30 +50/100 + 6/7 = 5/6 + 1/2 + 6/7= 35/42 + 21/42 + 36/42 = 92/42 = 46/21 = 2 4/21
    (ułamek 25/30 skracamy przez5 stąd 5/6, 50/100 skracamy przez50 stąd 1/2), (aby otrzymać 35/42 mnożymy licznik i mianownik przez 7- ułamek 5/6; z ułamka 1/2 otrzymamy 21/42 gdy pomnożymy go przez21, z ułamka 6/7 otrzymamy 36/42 gdy pomnożymy licznik i mianownik przez 6)

  • bozkoz

    a) 1/5+2/10+4/8 = 2/10+2/10+4/8 = 4/10+4/8 = 16/40+20/40 = 36/40 = 9/10
    b) 8/16+2/5+3/8=1/2+2/5+3/8 = 20/40+16/40+15/40 = 51/40 =1 i 11/40
    c) 25/30+ 50/100+6/7 = 5/6+1/2+6/7 = 35/42+21/42+36/42 = 92/42 = 2 i 4/21

Podobne materiały

Przydatność 70% B2

przykładowe testy do egzaminu B2 w załączniku

Przydatność 100% Letter to Mr. B. Manning

Mr B. Manning, The Editor Music News, Fleet Street, London W I 6th February Dear Mr Manning, I’m writing to see if you can help me. My name’s Mateusz Zawisza and I’m a student at Basic School in Czarna Białostocka. I’ve been studying English for four years and I’ve got to write a project. The project’s about American jazz music. I’ve been trying yo get information from...

Przydatność 50% Fabryki mezonów B

Fabryki mezonów B


Obecnie przygotowywane sa na swiecie dwa akceleratory, zwane "Fabrykami B", w laboratoriach SLAC (USA) i KEK (Japonia). Sa one budowane specjalnie po to, aby dostarczyc bardzo duzej liczby (rzedu 100 000 000) par mezonow B i anty-B (stad nazwa urzadzenia). Mezony anty-B sa zbudowane z ciezkiego kwarku b i lekkiego antykwarku (u lub d). Mezony B natomiast...

Przydatność 95% Bombowiec B-2

Northrop oraz Siły Powietrzne USA wzbudziły sensację, gdy w listopadzie 1988 r. B-2 – bombowiec strategiczny, w którym zastosowano nowatorskie rozwiązania konstrukcyjne, opuścił hale montażowe w Palmdale. Od tego momentu, samolot ery kosmicznej pomyślnie spełniał w lotach doświadczalnych stawiane mu zadania. Jednak politycy i dowódcy obawiali się o jego przyszłość. Przez...

Przydatność 55% "A.B.C."

"A,B,C". Bohaterką opowiadania jest Joanna Lipska, córka nauczyciela mieszkająca w Niemczech. Jej ojciec brał prawdopodobnie udział w powstaniu styczniowym. Sterany kłopotami umarł zostawiając dzieci same. Joanna mieszkała z bratem, którego niewielka pensja musiała wystarczyć dla obojga. Zajmowała się domem, by żyć godnie i czysto. Chcąc być bardziej użyteczną postanowiła...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji