Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

Ewelinka_15

Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test .?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    x - ilość dziewcząt
    y - ilość chłopców
    x+y = 150 ilość uczniów piszących test


    x +y = 150
    ⅓ x + 2/7 y =46 /*21

    x = 150 -y
    7x + 6y = 966

    x = 150 -y
    7(150 -y) + 6y = 966

    x = 150 -y
    1050 - 7y + 6y = 966

    x = 150 - y
    -y = 966 - 1050

    x = 150 -y
    y = -84

    x = 150 - 84 = 66
    y = 84

    x = 66 dziewcząt
    y = 84 chłopców


    Test pisało 66 dziewcząt i 84 chłopców

Rozwiązania

  • userphoto

    x - liczba dziewczyn
    y liczba chłopców

    x+y=150
    1/3x +2/7y=46 / mnozymy przez 21

    x+y=150
    7x +6y=966

    X=150-y
    7(150-y) +6y=966

    x=150-y
    1050 -7y+6y=966

    x=150-y
    -y=-84

    y=84
    x=150 -84

    y=84
    x=66

    spr.84 +66=150

    Test pisało 66 dziewczynki i 84 chłopców.

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 65% Niesprawiedliwe oceny

Dnia 08.02.2010r. uczniowie klasy IIIB PG w Karnkowie postanowili interweniować we własnej sprawie. Uznali, że są źle i niesprawiedliwie oceniani przez p. Wiolettę Kruk. Najpierw klasa zaaranżowała rozmowę z p. Kruk. Podała kilka trafnych argumentów mimo włożonego wysiłku w pracę wszyscy otrzymują oceny ndst; nawet najlepsi uczniowie czują się pokrzywdzeni; p. Kruk zadań...

Przydatność 50% Wuglaryzmy dobre czy nie?

Wulgaryzmy to przde wszystkim słowa bardzo negatywne. Używanie słów wulgarnych jest niekulturalne i świadczy o wychowaniu i posiadanej kulturze. Oczywiście słów tych nie wolno używać, ale są pewne możliwości np. jeżeli ktoś idzie w sandałach i uderzy małym palcem o wystający krawężnik to w tym wypadku może powiedzieć słowo "kluczowe- kurwa". W literaturze...

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji

Pierwszy raz?

Zapoznaj się z krótkim opisem jak sprawnie zdobywać punkty, sprawdź ile kosztuje dodanie zadania, itp. Zapoznaj się z możliwościami serwisu Zaliczaj.

Zaproś swoich znajomych

Zaproś swoich znajomych do serwisu. Im więcej osób zaprosić, tym więcej zdobędziesz punktów. Zarób nawet 100 punktów.