Treść zadania

czupaaaczups

1. Uzupełnij tabelę. Oblicz liczbę moli poszczególnych pierwiastków w podanej liczbie związku.

Ilość związków: Liczba moli tlenu: Liczba moli wodoru: Liczba moli trzeciego pierwiastka:
1mol H2CO3 3
0,5 mola Ca(OH)2 1
2,3 mola CH3OH 2,3



2.
Oblicz ile cząsteczek zawartych jest :
a.w 3,2 mola azotu
b.w 0,4 moa kwasu siarkowego (VI)

3. Oblicz.
a.mase tlenu zawartą w 45 g tlenku azotu (III)

4. Oblicz.
mase 5*10 do 20 cząsteczek tlenu azotu (I)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    nie bardzo czytelna jest ta tabela. ale wzór na liczbę moli to:
    n = ms/M

    n - liczba moli
    ms- masz substancji
    M - masa molowa

    2)
    a) Xcz= n * nA (nA - stała Avogadro = 6.02*10^23)
    xcz= 3,2 * 6,02 * 10^23
    xcz = 19, 264 * 10^23

    b) xcz=0,4 * 6,02 * 10^23
    xcz= 2,408 * 10^23

    3) 2N2 + 3O2 -> 2N2O3
    xg 45g
    96g 152g

    x= 96 * 45/ 152
    x= 28,4g

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 70% Tabele kalorycznosci

Patrz załącznik

Przydatność 80% Zadanie z moli- chemia

zadanie 1 Odczytaj z układu okresowego wartości mas atomowych sodu, siarki, tlenu, żelaza i podaj je w atomowych jednostkach masy. Sięgamy po układ okresowy i wyszukujemy wymienione powyżej pierwiastki. np. Sód wygląda mniej więcej tak: Na 22,8898 liczba podana pod symbolem pierwiastka jest masą atomową, zaokrąglamy ją do najbliższej liczby całkowitej, do 23 i...

Przydatność 65% Tworzenie i edycja tabel

Tabele są obiektami bazy danych. Aby utworzyć tabele, należy najpierw uruchomić bazę danych. Następnie w oknie bazy danych trzeba kliknąć przycisk Nowy (rysunek 1)..........

Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny

(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji