Treść zadania

rzusiaczek

samochód przebył w pewnym czasie drogę 210 km.Gdyby jechał ze średnią prędkością 10km/h większą, to czas przejazdu skróciłby się o 0,5 godziny. Z jaką prędkością jechał samochód?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • avatar

    0 0

    t - początkowy czas jazdy
    s=210km

    210/t = V
    210/(t-0,5)=V+10 => V= 210/(t-0,5) - 10

    ( 210/t + 210/(t-0.5) - 10 )/2 = Vśr

Rozwiązania

  • userphoto

    s = vt
    s = 210
    vt= 210
    (v + 10)(t - 0,5) = 210
    vt - 0,5v + 10t -5 = 210
    210 - 0,5v + 10t -5=210
    - 0,5v + 10t -5= 0
    wyznaczamy t i podstawiamy do wzoru
    t = 210 / v
    - 0,5v + 10(210/v) -5 = 0
    - 0,5v + (2100/v) -5 = 0 ( mnożymy przez v)
    - 0,5v^2 + 2100 -5v = 0
    - 0,5v^2 - 5v +2100 = 0
    liczymy deltę i pierwiastki
    delta = 4225
    pierwiastek z delty wynosi 65
    v wynosi 60 lub v wynosi - 70
    prędkość nie może byc liczbą ujemną
    więc v = 60
    Odp. Samochód jechał z prędkością 60 km/h

  • bozkoz

    v * t =210
    (v + 10) * (t - 0,5) = 210
    trzeba rozwiązać układ równań pamiętając o tym ,że prędkość v>0 i czas t>o
    z pierwszego równania wiemy,że v=210/t
    Po podstawieniu do drugiego równania otrzymujemy równanie kwadratowe: 2t^2 - t - 21 = 0
    Z delty =169 otrzymujemy pierwiastek =13 i t=3,5
    v =210/3,5 =70
    Średnia prędkość samochodu to 70 km/h.

Podobne materiały

Przydatność 50% O pewnym profesorze.

Profesor Sonnenbruch to postać z dramatu Niemcy L. Kruczkowskiego, biolog, chluba niemieckiej nauki. Często powtarza: "Jestem uczciwym Niemcem". Znając jednak jego poglądy i pracę, trzeba się zastanowić, czy ma rację. Zacznę od przypomnienia, że uczony rozumie bezsens prowadzonej przz swych rodaków walki o panowanie nad światem. W rozmowie z Bertą wyznaje, że jest przeciwny...

Przydatność 60% Czasy

Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...

Przydatność 50% Czasy

PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...

Przydatność 65% Czasy

Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...

Przydatność 85% Czasy

Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji