Zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Treść zadania

natalka1312

Dziecko – istota bezbronna czy mały buntownik? Przedstaw problem na wybranych przykładach tekstów kultury.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1
    chlopiec z ,,Pamietnika poznańskiego nauczyciela"
    pokora, lek, staranie sie wypelnic wszystkie swoje jak najlepiej tylko po to aby uszczesliwic rodzicow - bezbronne dziecko
    2.
    Michasz ,,syzyfowych prac" stefana zeromskiego
    pokora wobec ojczyzny i sprzeciw wobec tych ktorzy ta ojczyzne chcieli zniszczyc-buntownik
    3.
    chlopcy ze ,,stowarzyszenia umarlych poetow"
    poznaja ksiazki i ucza sie bez zadnego przymusu ale spotykaja sie potajemnie i probuja spelnic swoje marzenia nawet jesli nie podoba sie to rodzicom(chlopak chcial byc aktorem, ale ojciec nie wyrazal zgody)

    mysle ze to takie polaczenie: niewinnosc i bezbronnosc z ciaglym szukaniem odpowiedzi na nurtujace podstawowe pytania, wiec szukanie granic tego co moga zrobic a czego juz nie

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 100% Buntownik

Na imię miał Michał, ale wszyscy nazywali go ?Duch?. Nie pamiętał nawet, od kiedy i dlaczego. Nigdy nie było z nim problemów, wykonywał polecenia rodziców, w szkole również wszystko było w porządku. Od zawsze interesował się piłką siatkową, choć sam nie grał. Nie był zbyt wysportowany, należał do tych, którzy na wychowaniu fizycznym dobiegali ostatni, osiągali...

Przydatność 85% Aborcja – problem łamania Praw Dziecka. Nienarodzone poczęte dziecko jest człowiekiem.

Prawo do życia jest najważniejszym prawem człowieka. Jest nadrzędnym prawem istoty ludzkiej, jego przestrzeganie jest pierwszym i podstawowym warunkiem wszelkich innych praw. Zostało zapisane w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, istotne miejsce zajmuje również w Międzynarodowym Pakiecie Praw Obywatelskich i Politycznych, Deklaracji Podstawowych Praw i Wolności czy Europejskiej...

Przydatność 70% Dziecko, jako bohater dzieła literackiego. Przedstaw temat na wybranych przykładach.

1.Wstęp. Literatura romantyczna uczyniła dziecko samodzielnym bohaterem dzieł, a kilkadziesiąt lat później pisarze świat dzieci, położenie najbiedniejszych z nich uczynili jednym z ważniejszych tematów prozy i poezji, na przykładzie losów dzieci analizowali szerokie zjawiska społeczne. Literatura współczesna stworzyła sugestywne obrazy dzieciństwa. Wielu autorów odbywa...

Przydatność 80% Przedstaw problem terroryzmu we współczesnym świecie.

Terroryzm polega na użyciu przemocy (lub przynajmniej groźbie użycia przemocy) po to, aby wymusić realizację ważnych dla terrorystów celów, których ich zdaniem nie da się osiągnąć na drodze politycznej. Metodą działania jest wzbudzenie powszechnego strachu, zniszczenie poczucia bezpieczeństwa, nie tylko wśród osób bezpośrednio zaangażowanych w konflikt (władza, wojsko,...

Przydatność 50% Skrzywdzone dziecko w literaturze pozytywizmu i współczesności. Przedstaw i porównaj na wybranych przykładach.

Słownik symboli Władysława Kopalińskiego podaje, że dziecko jest symbolem początku, niewinności, niewiedzy. Jest ono niezwykle ważne dla Boga, który kocha najmłodszych, lubi z nimi przebywać. „Pozwólcie dzieciom przychodzić do mnie i nie przeszkadzajcie im”. Podobne stanowisko przyjął Jan Paweł II, który twierdził, że dziecko jest istotą niezwykle ważną i że od dzieci...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji