Treść zadania

Madzia_7888

Korespondecja w administracji.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1. Zasady sporządzania aktów ogólnych
    W miarę wzrostu zadań i uprawnień jednostek administracyjnych, coraz większego znaczenia nabiera umiejętność sporządzania aktów prawnych dotyczących kompetencji rozstrzygania, porządkowania, informowania i regulowania.
    Akty prawne nazywane są aktami ogólnymi ponieważ w odróżnieniu od indywidualnych decyzji dotyczą grupy ludzi lub szeregu spraw.
    Akty ogólne są powszechnie stosowane, zalicza się do nich:
    a) zarządzenia – regulują szczegółowo sprawy wynikające z aktów prawnych wyższego rzędu ( ustawy, rozporządzenia )
    b) ogólniki – regulują określone sprawy w jednostkach
    c) pisma ogólne – służą do przekazywania informacji dotyczących wykonania decyzji lub tylko do wiadomości
    d) instrukcje – zawierają wskazówki, wytyczne lub zalecenia co do metod i trybu wykonania określonych zasad
    e) regulaminy – określają zasady postępowania, działania i współpracy
    Akty normatywne zawierają normy prawne. Wydane są na podstawie i w celu wykonywania ustaw i ustawowych aktów wykonawczych. Akty ogólne poza ustawowe niestanowią norm prawnych, lecz mają za zadanie wydanie określinych przepisów.
    Treść aktów normatywnych rozpoczyna powołanie się na podstawę prawną ( ustawę, dekret, rozporządzenie, uchwałę, zarządzenie )
    Akty ogólne poza ustawowe zamiast podstawy prawnej zawierają na wstępie cel wydania przepisów
    Treść aktu normatywnego powinna składać się z:
    a) przepisy ogólne
    b) przepisy szczegółowe
    c) przepisy przejściowe
    d) przepisy końcowe
    a) W przepisach ogólnych określa się zakres spraw normowanych aktem lub zakres spraw wyłączonych z pod jego działania. Należy określić też zasady ogólne, wyjaśnić znaczenie użytych w aktach.
    b) Przepisy szczegółowe zawierają treść normującą przedmiot aktu ujętą w kilku lub kilkunastu paragrafach, ustępach lub punktach.
    c) Przepisy przejściowe normują niektóre sprawy powstałe na styku przepisów uchylonych i nowych.
    d) Przepisy końcowe umieszczone są w treści aktu ogólnego w następującej kolejności:
    - przepisy o wykonaniu aktu
    - przepisy uchylające
    - przepisy o wejściu akty w życie
    Przepisy uchylające powinny wymieniać szczegółowo przepisy uchylane.
    W przepisach o wykonaniu aktu wskazuje się organ, który będzie realizował przepisy.
    Akty ogólne podpisują osoby upoważnione do tego na mocy osobnych przepisów.
    Zasady podpisywania aktów ogólnych są takie same jak pism. Akt ogólny do chwili podpisania przez osobę upoważnioną jest projektem. W chwili podpisania staje się aktem obowiązującym.
    Do każdego projektu aktu dołącza się uzasadnieniem powinno ono być sformułowane w sposób jasny, zwięzły, konkretny i wyczerpujący.

Rozwiązania

  • userphoto

    1. Zasady sporządzania aktów ogólnych
    W miarę wzrostu zadań i uprawnień jednostek administracyjnych, coraz większego znaczenia nabiera umiejętność sporządzania aktów prawnych dotyczących kompetencji rozstrzygania, porządkowania, informowania i regulowania.
    Akty prawne nazywane są aktami ogólnymi ponieważ w odróżnieniu od indywidualnych decyzji dotyczą grupy ludzi lub szeregu spraw.
    Akty ogólne są powszechnie stosowane, zalicza się do nich:
    a) zarządzenia – regulują szczegółowo sprawy wynikające z aktów prawnych wyższego rzędu ( ustawy, rozporządzenia )
    b) ogólniki – regulują określone sprawy w jednostkach
    c) pisma ogólne – służą do przekazywania informacji dotyczących wykonania decyzji lub tylko do wiadomości
    d) instrukcje – zawierają wskazówki, wytyczne lub zalecenia co do metod i trybu wykonania określonych zasad
    e) regulaminy – określają zasady postępowania, działania i współpracy
    Akty normatywne zawierają normy prawne. Wydane są na podstawie i w celu wykonywania ustaw i ustawowych aktów wykonawczych. Akty ogólne poza ustawowe niestanowią norm prawnych, lecz mają za zadanie wydanie określinych przepisów.
    Treść aktów normatywnych rozpoczyna powołanie się na podstawę prawną ( ustawę, dekret, rozporządzenie, uchwałę, zarządzenie )
    Akty ogólne poza ustawowe zamiast podstawy prawnej zawierają na wstępie cel wydania przepisów
    Treść aktu normatywnego powinna składać się z:
    a) przepisy ogólne
    b) przepisy szczegółowe
    c) przepisy przejściowe
    d) przepisy końcowe
    a) W przepisach ogólnych określa się zakres spraw normowanych aktem lub zakres spraw wyłączonych z pod jego działania. Należy określić też zasady ogólne, wyjaśnić znaczenie użytych w aktach.
    b) Przepisy szczegółowe zawierają treść normującą przedmiot aktu ujętą w kilku lub kilkunastu paragrafach, ustępach lub punktach.
    c) Przepisy przejściowe normują niektóre sprawy powstałe na styku przepisów uchylonych i nowych.
    d) Przepisy końcowe umieszczone są w treści aktu ogólnego w następującej kolejności:
    - przepisy o wykonaniu aktu
    - przepisy uchylające
    - przepisy o wejściu akty w życie
    Przepisy uchylające powinny wymieniać szczegółowo przepisy uchylane.
    W przepisach o wykonaniu aktu wskazuje się organ, który będzie realizował przepisy.
    Akty ogólne podpisują osoby upoważnione do tego na mocy osobnych przepisów.
    Zasady podpisywania aktów ogólnych są takie same jak pism. Akt ogólny do chwili podpisania przez osobę upoważnioną jest projektem. W chwili podpisania staje się aktem obowiązującym.
    Do każdego projektu aktu dołącza się uzasadnieniem powinno ono być sformułowane w sposób jasny, zwięzły, konkretny i wyczerpujący.

Podobne zadania

~nickola29 Konstytucja administracja fukcje administracji publicznej pojecie prawa i Przedmiot: Marketing / Studia 1 rozwiązanie autor: ~nickola29 23.4.2013 (18:33)

Podobne materiały

Przydatność 75% Kontrola administracji

Kontrola (pojęcie). Kontrolą jest obserwowanie, ustalanie czy wykrywanie stanu faktycznego, porównywanie rzeczywistości z zamierzeniami, występowanie przeciwko zjawiskom niekorzystnym i sygnalizowanie właściwym jednostkom o dokonanych spostrzeżeniach, bez decydowanie jednak o zmianie kierunku działania jednostki kontrolowanej. Kontrola polega na: -ustaleniu istniejącego stanu rzeczy,...

Przydatność 70% Historia administracji

KSIĘSTWO WARSZAWSKIE Powstało na podstawie konstytucji podpisanej przez Napoleona w 1807 roku. Opracowana została ona według jego wskazówek, w niewielkim stopniu uwzględniała propozycje zgłaszane przez stronę polską. Ustrój polityczny, sądowy i administrację Księstwa Warszawskiego skopiowano z modelu francuskiego. Jednocześnie przyjęto wiele rozwiązań opartych na systemie...

Przydatność 65% Nauka administracji

1. Początki nauki adm. a prace niemieckich i australijskich kameralistów Należy wspomnieć o grupie badaczy zwanych kameralistami lub policystami. Nazwa kierunków łączy się ze słowem kamera i policja. Pierwsze ozn. Najpierw skarbiec królewski, później nazwę urzędów skarbowych. Drugie ozn określoną gałąź adm. Otóż kameraliści lub policyści opisywali ówczesną policję...

Przydatność 75% Historia Administracji

HISTORIA ADMINISTRACJI Autor opracowania Marcin SMAGACZ na podstawie wykładów z przedmiotu Administracja Publiczna XIX i XX w. /wykład prowadzi dr hab. Dorota Malec/ oraz książki Historia Administracji i Myśli Administracyjnej – J. Malec D. Malec Kontakt. marthe@op.pl http://www.from.okay.pl/martini/photography.html CZĘŚĆ I FRANCJA W DOBIE WIELKIEJ REWOLUCJI...

Przydatność 80% Historia administracji

sciąga z historii administracji XIX i XX wieku

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji