Treść zadania

olka9703

Wyjaśnij podane związki frazeologiczne :
krzyż pański -
żebro Adama -
Matuzalemowe lata -
chodzić kretymi ścieżkami -
miedzine czoło -
czterej jeźdzcy Apokalipsy -
droga krzyżowa -
Pliis pomózcie najprościej napiszcie jak sie da chociaż kilka :)
ThX ;*

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    Wiem tylko jedno:
    chodzic krętymi ścierzkami - wybierać trudną, a nie łatwą drogę

Rozwiązania

Podobne zadania

Siema_Eniu Zastosuj w zadaniach podane wyrazy . nieco , niektórzy , niejeden ,nieraz , Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: Siema_Eniu 29.3.2010 (18:49)
anahi09 Przeredaguj podane zdania, tak aby pozbyć się frazeologizmów .... Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: anahi09 29.3.2010 (18:56)
olek Szybki wiersz Adama Zagajewskiego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: olek 17.4.2010 (20:03)
olek Szybki wiersz Adama Zagajewskiego Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: olek 17.4.2010 (20:19)
klaudia_1 Zastąp podane zdania zdaniami bezpodmiotowymi o tej samej treśi.a) Odczuwam Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: klaudia_1 29.4.2010 (13:53)

Podobne materiały

Przydatność 70% Związki frazeologiczne

1. Walczyć z wiatrakami - walczyć z czymś niemożliwym, nierealnym 2. Sos tatarski - osoba o twardym charakterze 3. Wypić kielich goryczy - musieć pogodzić się z jakimś nieszczęściem lub porażką 4. Dzika Bestia - Najczęściej mówi się tak o osobie łamiącej prawo i działającej na opak 5. Typ spod ciemniej gwiazdy - przestępca, bandyta, złoczyńca 6. Obraza majestatu -...

Przydatność 65% Związki frazeologiczne

1. Czarna owca - osoba odznaczająca się złymi cechami charakteru 2. Ranny ptaszek - człowiek, który lubi bardzo wcześnie wstawać 3. Ślepy zaułek - uliczka bez wyjścia lub sytuacja bez wyjścia 4. W gorącej wodzie kąpany - ktoś niecierpliwy, porywczy 5. Z przymrużeniem oka - udać, że czegoś się nie widzi 6. Perlisty śmiech - głośny, dźwięczny śmiech; składający...

Przydatność 55% Wizerunek kraju lat dziecinnych w „Panu Tadeuszu” Adama Mickiewicza. Interpretując podane fragmenty rozważ związek doświadczeń emigracyjnych z obrazem utraconej ojczyzny. Wnioski z analizy odnieś do całej epopei.

Autor w epilogu wyraża swoje uczucia, jakie w nim dominują. Powraca w swoich rozważaniach do ojczyzny lat dziecinnych. Przedstawia ją z wielkim uczuciem i wzruszeniem mając nadzieję, że jeszcze kiedyś wróci do ojczyzny. Życie dla Adama poza granicami kraju jest bardzo trudne można je porównać do „strefy ulewy i grzmotu”, autor tęskni za spokojem, uśpionej natury „i szukać...

Przydatność 50% Jaką rolę pełni "Mazurek Dąbrowskiego w "Panu Tadeuszu" Adama Mickiewicza. Zanalizuj podane fragmenty i odwołaj się do treści hymnu.

„Mazurek Dąbrowskiego” czyli „Pieśń Legionów Polskich we Włoszech” został napisany przez Józefa Wybickiego w 1797r. Do dnia dzisiejszego odgrywa on bardzo ważną rolę w historii ludzkości , a od 1927 roku jest to Hymn Narodowy Polski. O tym jak ważna jest to pieśń wiedział również Adam Mickiewicz podczas tworzenia „Pana Tadeusza”. Jego utwór miał motywować...

Przydatność 75% Ucztowanie jako motyw literacki. Analizując podane fragmenty, zwróć uwagę na sposoby obrazowania oraz porównaj stosunek autorów do szlacheckiej tradycji ucztowania zaprezentowanej w Panu Tadeuszu Adama Mickiewicza i Przedwiośniu Stefana Żeromskieg

Ucztowanie to popularny motyw pojawiający się w wielu utworach literackich już od czasów najdawniejszych. Każdy z nas nie jednokrotnie czytał o wystawnych ucztach odbywających się na Olimpie, w których brali udział bogowie i ich wybrańcy. Podawano wówczas nektar i ambrozje, które dawały moc ciału i nieśmiertelność duszy. Motyw uczty w przeciwieństwie do wielu innych...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji